CHOCKAD

Hej!

 

Dagen har varit lite upp och ner om man säger så.

 

Jag jobbade under morgonen och började igen vid 12. Mellan jobbtiderna hann jag gå till Sephora för att köpa lite nytt smink. Jag kom hem med foundation, puder, ögonskuggor och läppglans. Mycket nöjd!

Jobbdagen gick bra, men det hände en väldigt tråkig dag under kvällen. N (Nannyn) skulle klä på L sin pyjamas, men han var väldigt jobbig och sprang bara runt i rummet och ville inte klä på sig. När han stod nära henne tog hon tag i honom och skulle sätta på han hans byxor. Då knockade han henne precis under ögat, vid det där benet ni vet. Självklart gjorde det hur ont som helst, hon började gråta och var nära på att svimma, så hårt slag var det. Jag blev hur arg som helst och helt chockad, det förväntade jag mig verkligen inte av L. Visst att han har temperament, men detta var lååångt över gränsen.
Så vi slängde in L på hans rum och tog hand om N. Det såg inte så himla kul ut, det var väldigt svullet och rött. Usch, tycker verkligen synd om henne. Hon fyller år imorgon och får gå runt med en blåtira. Jag hörde också att S pratade med N:s man innan och de skulle in till sjukhuset. Varför vet jag inte, hon mår antagligen inte bra.
L var iallafall väldigt ångersfull, men jag och hans föräldrar har suttit ner och pratat och från och med nu är det noll tolerans till alla aggressionsutbrott.
Sånt här får bara inte hända, och jag tycker så synd om N eftersom hon är så nära med L, hon har tagit hand om L sen han var 2 månader, och hon grät mest eftersom hon var så chockad. Hon var väldigt ledsen när hon åkte hem eftersom hon verkligen inte förväntade sig det av L.

När jag slutade vid 20 mötte jag upp Christina, en ny Au Pair här på Manhattan. Sarah kom också och vi gick till Starbucks och köpte varsin dryck och satte oss i Union Square parken. Det var kul att träffa Christina, hon var jättetrevlig!

Nu ska jag sova, imorgon ska jag jobba mellan 8 - 10, sen ska jag och Sarah åka upp för Rockefeller Center!


Kommentarer
Postat av: Angelica

CP-HORAAA! hihi

2009-11-12 @ 04:47:30
URL: http://metrobloggen.se/mar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test