SVENSKAR BOR INTE BARA I SVERIGE

Hej!

Jag kom precis hem från Sarah, hon ringde innan och frågade om jag ville komma förbi en stund efter jobbet. Vi pratade mycket och tittade på tv, riktigt mysigt!

Det är lite jobbigt att man måste byta tunnelbana när man ska hem till henne, så det tar väl en 20 minuter från mig. Haha, det är en evighet här på Manhattan!

 

Idag har jag jobbat ganska mycket. Under morgonen jobbade jag 2 timmar, sen hämtade jag L i skolan vid 14 och hade en playdate med Christina och hennes pojkar i 1 och en halvtimme. Sen jobbade jag också mellan 18 - 20.

Vid 10.30 mötte jag upp Angelica vid Ground Zero. Vi kollade lite där (det var inte mycket att se, allt är liksom en byggarbetsplats) och fick någon broschyr av en snubbe som visade hur höga tornen var. Det var en byggnad brevid som jag tyckte var sjukt hög, och så säger han att tornen var mer än dubbelt så höga!! Helt sjukt. Det kändes så himla sorgligt att stå vid den platsen där ca 3000 människor förlorade livet.

Vi gick också till Century 21, en stor outlet. Det var väl inte så mycket att hurra för, jag tyckte det mest var kärringkläder. Men jag fick med mig ett par skinnhandskar iallafall!


Haha, det hände en så himla kul grej på tunnelbanan nyss. Jag steg på R-tåget där det var ganska lite folk på. In kom två killar i 25-årsåldern och de sätter sig en liten bit ifrån mig. Jag hörde direkt att de var svenskar, så jag smyglyssnade lite. Det är ju alltid kul att höra svenskar!
De babblade på om massa skit och sen när jag skulle gå av gick jag mot dörren där de satt brevid. Då börjar den ena killen säga "kolla den tjejen som kommer mot oss, fan vad het hon är". Den andra killen instämmer och båda ger mig ett sliskigt leende. När jag kommer fram till dörren och precis ska gå ut så säger jag: "Jag är svensk bara så ni vet, jag förstår preciiis vartenda ord ni säger. Hejdå, och tack! "
Killarna blir helt paffa och knäpptysta och jag bara skrattar och går ut.

Hahahah, fy fan vad jag skrattade för mig själv! Det roliga är att jag gör exakt likadant själv, kommenterar folk nu när jag bor i ett engelsktalande land. Men herregud, man träffar ju på folk från sitt eget land hela tiden och man vet aldrig vilka som kommer fatta det man säger! :)

Nu ska jag titta vidare på teve, sen blir det sängen!
Puss och godnatt


Kommentarer
Postat av: ida

hahahahahahahahhahahah fan va kul dedär om killarna på tåget. HAHAHAHAH ja dör... hahaha :D

2009-11-25 @ 13:28:16
URL: http://uggleansikte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test