THANKSGIVINGDINNER

Hej!

 

Vi kom hem för någon timme sen, eftermiddagen och kvällen har varit jättetrevlig!

Vid 16 tog vi en taxi till Upper east side till min värdpappas mamma och pappa, Nancy och Jan. Hemma hos dom fanns också deras vänner och Nancys mamma (hon är 97 år!!). Haha, den ena gubben som hette Elliot var den roligaste på länge! När jag var påväg att hälsa frågade han mig:
"Are we married?"
"Eeehm, not that I'm aware of.." svarar jag.
"Oh, too bad. I would be the luckiest man alive if we were. You are gorgeous, absolutely gorgeous!"
"Haha, thank you!" *tittar bort och försöker gå iväg på ett så diskret sätt som möjligt*

Haha, sån jäkla skön gubbe! Jag vet inte hur många gånger han tog tag i min arm och kallade mig gorgeous! :D

Middagen var väldigt god, Nancy hade lagat allt själv och jag var riktigt imponerad! Det blev ingen kalkon för min del, mår inte på topp idag så ville inte äta något främmande som kan få mig att må ännu sämre. Jag brukar faktiskt äta lite kalkon vid speciella tillfällen!

 

Vi satt och åt och pratade i ett par timmar och hade det väldigt trevligt. Men man märkte verkligen att alla är upper class- folk. Så automatiskt blev genast mitt språk bättre, jag satt rakare med ryggen och log sådär fint ni vet. Man blir som man umgås helt enkelt!

Damerna var riktiga societetslejon och männen var gamla veteraner, haha!

 

Vi kom hem vid 19.30 efter lite problem med L. Jag badade M och sen la S henne, så jag slutade vid 20.

 

Thanksgiving har varit riktigt mysigt, det kändes ungefär som Julafton! Perfekt, då får man fira två jular per år ;)


Såhär såg bordet ut innan all mat kom ut. De hade gjort det jättefint och mysigt!


Kommentarer
Postat av: sis

hahah fy fan vad gött;) Du verkar ha det så kul! själv har man det bara stressigt:S Kan vi kanske snacka ikväll?

2009-11-27 @ 10:29:51
URL: http://emeliekisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test