THIS IS IT

God kväll!

 

Födelsedagen har varit bra, mycket bra.

Under dagen gick jag ända upp till 55:st street på Femte Avenyn, det är en bra bit från mig. Jag köpte lite saker från Aldo och H&M. Nu har jag äntligen köpt ett par I love NY- tshirtar också! :) Haha, jag vet att jag är seg...
Jag visar allt jag köpte imorgon!

Vid 17 knackade L på och när jag öppnade min dörr var hela köket släckt och alla började sjunga "Happy birthday". En jättefin tårta med ljus stod på bordet och de hade partyhattar på och gav mig en. Jag blev så himla glad! Jag blåste ur ljusen och vi käkade den goooda tårtan. Av L fick jag ett Svampbob Fyrkant-kort där han hade skrivit själv "Happy Birthday Josefine. I love you / L". GULLUNGE!! <3
Av S och N fick jag ett fint kort och jag får också välja en valfri föreställning/konsert att gå på med en vän. Världens bästa present! Jag får liksom välja precis vad jag vill gå på och vem jag vill gå med. TACK! <3

Jag har också sett allas gratulationer. TACK, TACK och åter TACK! Jag har pratat med pappa, Marica och Emelie på Skype idag. Gibson och Foxie var ju självklart tvungna att säga grattis också. Fan vad jag saknar er!

Vid 19.30 mötte jag upp Sarah på Times Square för bio på Regal. Vi såg Michael Jacksons "This is it". Den filmen var verkligen helt fantastisk! Jag satt som klistrad helt förundrad över vilket musikaliskt geni han faktiskt var och filmen gav mig inspiration att göra något storslaget och följa min passion. Men det fick mig också att tänka på hur modig jag är, som vågar ta det stora klivet att flytta till typ andra sidan världen, utan familj och vänner och till en ny familj som jag knappt kände. Det kallar jag modigt! Och jag är riktigt stolt över mig själv.

 

Nu ska jag snart sova, det är en ny dag imorgon!

 


Kommentarer
Postat av: Angelica

JA VARFÖR INTE OM DU TJATAR SÅ KAN JAG VÄL GÅ MED DIG :) HAHA

2009-11-18 @ 17:52:27
URL: http://metrobloggen.se/mar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test