IKEA

God morgon!

Igår var en bra dag. Jag var ledig hela dagen, så det är klart man måste passa på att hitta på något kul!

Jag mötte upp Linda på förmiddagen och vi åkte till Upper west side. Där gick vi först till ett ställe som har threading. För er som inte vet vad det är så är det när man använder tråd för att ta bort hår vid tex. ögonbrynen. Och det var exakt vad vi gjorde.
Linda har gjort det innan och hon sa att det inte gjorde så ont, så jag bestämde mig till slut för att testa. HAHA, fyyyy fan för dig Linda! Det gjorde verkligen skitont, det kändes som att någon rev sönder hela ögonbrynen typ. Jag grät som en liten unge!

Men snyggt blev det och jag är väldigt nöjd! Vi får se om jag testar på det igen....

Efter det gick vi till en nagelsalong för manikyr och pedikyr. Vi fick även 10 min fotmassage, sjukt gött! Jag tog rött nagellack på både tå- och fingernaglarna. Det trivs jag bäst med!

Vi var väl där i någon timme innan vi mötte upp Sarah för lunch på något grekiskt ställe. Gigantiska portioner som jag knappt åt en tredjedel av.

Vid 16 begav vi oss mot vårt slutmål, IKEA! Vi tog färjan över och strosade runt där i ett par timmar. Man känner sig verkligen som hemma där, allt ser exakt likadant ut som IKEA i lilla Jönköping.
Jag köpte lite ljus och lite mat. SVENSK OST!! HERRGÅRDSOST!!! Behöver jag säga mer?


Lilla Frihetsgudinnan skymtade vi påväg till Brooklyn med färjan!


Lilla jag framför någon kyrka. HALLÅ, alla SATC-fans. Visst måste det vara kyrkan där Samantha såg en präst som hon ville ligga med. Fryer Fuck, haha!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det måste det verkligen vara ! Och för övrigt sjukt vad mycket kyrkor det är över hela manhattan. Slogs av det när jag var där på jullovet. Du verkar ha haft sådan tur med vart du hamnade för övrigt! Och duktig och modig du är som vågar ge dig iväg sådär som du gjort. Förstår att det inte är lätt alla gånger men ändå wow vilket minne för livet. Tack för en härlig och inspirerande blogg!

2010-03-16 @ 19:55:24
Postat av: malin

helt klart fryer fucks kyrka!

2010-03-21 @ 20:32:25
URL: http://dontshednotears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test