SEA OCH POLISER

Hej mina söta!

Igårkväll hade jag en riktigt bra kväll. En riktigt jävla bra kväll som jag verkligen behövde. Mycket skratt, både åt roliga saker och saker som man inte får skratta åt men gör det ändå.

Jag, Christina, Richard och hans vän bestämde oss för att åka till Williamsburg (Brooklyn) för att käka på ett ställe som heter Sea. Christina har redan ätit där en gång, så hon visste att maten skulle vara superb!

Richard och hans vän (alltså, jag och namn... har inget minne vad han hette. Eller det kanske bara beror på martinin?) kom och hämtade oss med Richards bil, det var otroligt skönt att slippa ta taxi eller tunnelbana.
Väl framme korkade vi upp i bilen, killarna hade med sig massa gott...

Det går inte att reservera bord på Sea, utan man måste gå dit, ge sitt leg och få en sökare som vibrerar och lyser när bordet är klart för oss. Medan vi väntade gick vi in på baren bredvid, tog en drink och snackade lite. Efter en stund bestämde vi oss för att gå tillbaka till bilen och ta en till drink.
MEN det skulle vi fan inte ha gjort alltså... När vi stod där vid bilen, skrattade ashögt åt lama skämt, tog kort på Richards döskalleflaska och skulle precis hälla upp spriten dök helt plötsligt farbror polis upp, förlåt, farbror polis och hans 6 kompisar!
Helvete tänkte jag, där åker alla fast för dricka öppet och jag för att jag är under 21.
Poliserna såg mycket allvarliga ut och vi spelade såklart dumma turister. Det bästa var fan när Christina skulle låtsas att inte vara nervös. Vad tror ni hon gjorde för att dölja nervositeten? TA KORT PÅ POLISEN! Hahahaha, har ni hört något stördare?! Ja men verkligen Christina, det kommer nog att hjälpa!

Men allt ordnade upp sig, jag och Christina tog en promenad medan killarna tog hand om polisen. Det slutade bra, Richard fick bara böter för att ha sprit öppet.

Restaurangen var verkligen hur grym som helst! Det var typ som en nattklubb med skithög musik och skitcool inredning. De hade bara thailändsk mat, hur gott som helst! Jag fick också reda på att Sea är det stället där Samantha i SATC är på en restaurang som kallas "Raw", när hon försöker få hem Smith som jobbar som servitör genom att sitta kvar där så länge som möjligt.

Vi åt inte förrän 00.30, och var klara runt 02.00. Sen tog vi bilen hem till Manhattan igen och de skulle vidare till någon bar. Jag åkte hem eftersom jag skulle jobba dagen efter.


Kvällen började bra med drinkar på en mysig bar


Vi var så jäkla imponerade av Richards döskalleflaska...


.. men tyvärr tyckte inte herr polis att den var snygg. Äh, jävla torrbollar! Den var ju asgrym!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test