SVERIGEBESÖKET

Nu när jag har lite tid över tänkte jag berätta om min hemresa 14:e Februari - 21:a Februari.

Jag berättade ju att allt gick bra med flyget dit, förutom panikattacken innan flyget från JFK. Men jag kom iallafall på flyget, det är allt som räknas, haha!

Den 15:e Februari 11.45 lokal tid landade jag äntligen i Göteborg efter en lång flygresa. Där möttes jag upp av pappa, gissa om jag var glad att se honom? Jag hade saknat min kära pappis så himla mycket!
Jag var svinhungrig efter att inte ha ätit någonting på hela resan, så vi köpte med oss Brämhults smoothie (vääärldens godaste smoothie) och en banan.

Vi var hemma i Mullsjö vid 13-tiden, sprang in snabbt på Ljungqvist för att köpa lite saker till mig och sen hem.
Väl där möttes jag av Emelie, Jonathan och Gibson. Mina älsklingar!
Vi sprang runt och löjlade oss ett tag, jag var så jäkla övertrött så jag till slut fick så mycket energi så att jag sprang runt i huset, haha!
Vid 17-tiden skulle jag och pappa kolla på tv, men det slutade med att båda slocknade i soffan i ett par timmar.

Jag sov till 11 dagen efter, alltså ca 13 timmar. Sjukt skönt!
Under förmiddagen åkte jag in till Jkpg och lunchade med Ellen och Malin. Så himla kul att träffa dom! Vi satt och snackade i ett par timmar tills mamma kom och hämtade mig. Vi åkte till min favoritrestaurang Taste of Beirut som har den bästa libanesiska maten i stan och tog med oss lite mat. Sen åkte vi hem och tog det lugnt resten av kvällen. Det var otroligt skönt att umgås med mamma ensam ett tag!

På onsdagen träffade jag Ellen och Hannah för lunch på Georges. Jag lånade mammas bil, så jag gjorde lite ärenden under dagen och hämtade sen mamma på jobbet vid 15.30.
Vi åkte direkt hem för att laga mat, för klockan 16.30 kom mormor, morfar, Jonathan och Emelie på besök för lite god middag som bestod av tacopaj! Allt var jättegott och det var underbart att äta alla tillsammans.

En av alla tusen fula bilder som vi tog (vågar inte lägga upp de riktigt groteska...)

Vid 20-tiden körde mamma upp mig till Ellens pojkväns lägenhet i Dalvik för lite förfest. Det var jag, Malin, Ellen, Hanna, Sofia och Amanda. Vi drack vin och snackade i några timmar innan Martin kom och hämtade oss och körde oss ner till stan. Det blev lite tjafs och konstigheter ett tag, men det löste sig efter en stund. Vi drog till Centrum och spenderade kvällen där. Det var underbart att festa med de bästa vännerna igen!
Någon gång under natten tog jag en taxi hem och sov hos mamma.

Amanda, jag och Ellen!

Min snygga bästa vän!

Under torsdagen vaknade jag rätt sent och tog 12.30-bussen hem till Mullsjö tillsammans med Emelie. Lite senare träffade jag EmmaSlemma, väldigt kul att se henne! Vi tog en promenad med hennes hundar och åkte sen ner till Landhs för en fika. Vaniljbulle har aldrig smakat så gott! Men självklart ska Emma förstöra det med att börja prata om att det var mormorsslem och snor och allt. Hon är fräsch den där Emma!
Vid 19 kom farmor och farfar på middag. Mina söta farföräldrar, vad jag hade saknat dom! Jag, farmor, farfar, Emelie, Jonte, pappa och Marica åt jättegod middag och resten av kvällen spenderades med mina syskon.

Emelie, farmor och Jonathan under middagen

Marica och min älskade pappis!

Min fina bror och jag!

Gibson var självklart också med för att försöka tatta lite mat!

Fredagen under dagen spenderades hemma i Mullsjö. Jag och Jonte försökte gräva ut Blueboy (pappas gamla bil) i typ en timme. När vi hade skottat röven ur oss och skulle starta den gjorde den självklart inte det... Men vi fick gratis motion iallafall ;)
Jag och Emelie gick till Godisfabriken och köpte massa gott, både till mig och min värdfamilj. Och jag kan ju säga att Lucas blev ÖVERLYCKLIG över sitt lösgodis!
Under kvällen åkte jag till Emma och spenderade kvällen där med att laga någon glassgrej med maräng över (vad heter det Emma?), Sara kom också dit en sväng. Hennes lilla mage är så fin så :)

Lördagen spenderades med min syster, min bror och min katt så mycket som möjligt, det var ju sista dagen jag kunde umgås med dom. Vi spelade spel och tittade på tv, himla mysigt.
Vid 17-tiden skjutsade pappa och Emelie in mig till Jkpg till mamma. Jag var tvungen att sova hos henne eftersom vi skulle åka till flygplatsen mitt i natten och det var ju snöstorm...
Det var lite jobbigt att säga hejdå till pappa och Emelie. Speciellt Emelie, henne kommer jag ju inte träffa på 8 månader, pappa kommer ju i April. Men hon finns ju kvar och älskar mig vilka dumheter jag än gör! :D

Jonte har krympt lite sen jag såg han sist...

Lördag natt begav jag och mamma oss till Landvetter mitt i snöstormen. Det gick bra trots att det var minst 4 dm snö på motorvägen så att vi åkte i max 60 km/h. Men vi kom fram iallafall!
Flygresan tillbaka gick bra, det var bara den sega väntan på 9 timmar i Heathrow som sög balle, men jag överlevde.

Jag hade några underbara dagar hemma i Sverige, jag saknar redan alla så himla mycket!
Men tiden går fort och snart ses vi igen. Jag älskar er alla!