DEN ANDRA VÅLDTÄKTEN

Förlåt, men jag är så jävla förbannad just nu så jag måste skriva av mig.

Jag såg precis en av de värsta dokumentärer jag någonsin sett.

Det handlar om en 14 årig tjej som en dag i skolan blev våldtagen av en äldre kille på toaletten. Hon berättar detta först för sina två bästa kompisar och sedan polisen. Det finns tydliga bevis på att hon har blivit våldtagen, killen erkänner till och med och döms för våldtäkt mot barn. Trots alla bevis och erkännande är det ingen i byn som stödjer tjejen, de säger att hon bara har hittat på allting för att hon var intresserad av honom men när hon märkte att han inte var det skulle hon hämnas.

De vuxna och föräldrarna i byn startar till och med stödgruppen för killen och hatgrupper för tjejen. De vägrar alltså tro att denna killen skulle kunna göra någonting sådant här överhuvudtaget för att han är "en bra kille som ser bra ut och kan lätt få tjejer". SOM OM DET SKULLE VARA EN ANLEDNING!

Efter några månader är det skolavslutning och killen har fått byta skola och är inte välkommen till avslutningen. Men han dyker upp ändå och ger rosor till alla i hans förra klass och det hela avslutas med applåder och jubel av alla lärare och föräldrar.

Senare samma dag händer det igen. Han våldtar en tjej som han har känt sedan han var liten i en litet omklädningsrum på stranden. Tjejen berättar och det kan bevisas att det var han eftersom det var hans sperma i hennes trosor och flera vittnen såg när de gick in i omklädningsrummet.
Han dömdes även här för våldtäkt.

Men folk i den där byn är antagligen helt efterblivna eftersom de fortfarande inte får in i sitt huvud att han är en våldtäcktsman. De skyller på att tjejerna vill ha pengar och att de gör så här för att hämnas.
HUR.JÄVLA.DUM.I.HUVUDET.FÅR.MAN.VARA?

Det sjukaste av allt är att varken skolan, kyrkan eller fritidsgården stödjer tjejerna. Prästen i byns respons på när man berättade att en till flicka hade blivit våldtagen av samma kille var "stackars kille... Det måste vara jättejobbigt för honom. Och ja, självklart för tjejen också."
Skolans rektor eller vad det var låtsades som att hon inte förstod frågorna och sa att hon inte hade något bra svar. Jo tack, det vet vi eftersom ni inte överhuvudtaget hjälpte tjejen ett piss!!

Förlåt, men har alla i den byn blivit hypnotiserade eller någonting? Jag förstår att det kan vara svårt att inse att en kille som man trodde var en fin kille är en våldtäcktsman men hur jävla dum i huvudet får man vara?
Jag blev verkligen så jävla upprörd av detta. Jag vill bara åka till den där byn och skaka alla som bor där och säga "MEN INSE FAKTA NÅGON JÄVLA GÅNG!! TVÅ FLICKOR HAR BLIVIT VÅLDTAGNA OCH HÄR SITTER NI OCH STÖDJER VÅLDTÄCKTSMANNEN!"

Den första tjejen har tvingats att flytta 50 mil därifrån pga av all internetmobbning och mobbning överallt. Hon klarade alltså inte av att bo kvar där pga allt hat mot henne. För att hon blev våldtagen.

Jag blir rädd för vilken värld vi lever i. Riktigt jävla mörkrädd...

Dokumentären om detta kan ni se här.
Jag uppmanar er verkligen att kolla, skriv sen gärna vad ni tycker här. Det här är något jag verkligen vill diskutera!

Kommentarer
Postat av: sis

såg den dokumentären igår med... Det var bland det värsta jag sätt! Det är som du säger, hur kan folk vara så jävla idiotiskt dumma?! Det är ju verkligen solklara fall och killen har ju förfan givit ett erkännande som stämmer överens med den första tjejen! Kan inte förstå hur de kan lita mindre på FAKTA än på "bekantas bekanta"?



Ibland undrar man hur det står till med sveriges befolkning? Detta visar ju att vi inte har kommit ett dugg längre i kampen om jämställdheten än något annat land. Lider verkligen med de stackars tjejerna och deras familjer. Fy fan för att stå ensamm, fy fan för "kompisar" som sviker och fy fan för det jävla inskränkta tänkandet!



"speman kunde ju ha varit från vem som helst, kanske från hennes bror om trosorna låg i tvättkorgen" Fy fan, detta är ett jävla skämt och en spark i skrevet till hela sveriges rättsystem och MITT yrke!



puss

2010-03-25 @ 09:11:45
URL: http://emeliekisch.blogg.se/
Postat av: Sara

för det första; det är ingen by

för det andra; bjästa tillhör Örnsköldsvik, där jag kommer ifrån. Och jag har många vänner som bor i bjästa och jag tycker inte det är rättvist att folk skriver att hela "byn" gjorde så, för så var det inte. Det var en stor del som tog hans sida, det håller jag med om. Men att svartlista alla i bjästa tycker jag är lite orättvist :/ Men jag håller med om resten, det är helt sjukt att t.ex. skolan inte hjälpte henne. Och att alla trodde på rykterna istället för på henne.

2010-03-26 @ 04:51:09
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja det är helt sjukt faktiskt. Tycker så synd om tjejerna!

2010-03-29 @ 04:49:42
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test