NERVOUS

Hej mina söta!

Jag håller på för fullt att ringa till elbolag, packa, ringa min hyresvärd osv osv. Snart är det dags för flytt och jag börjar bli riktigt nervös! Men det är ett bra nervös, det ska bli så kul att flytta till min egna lägenhet. Men med det kommer det ju stora ansvar och det är nog det jag är nervös över!

Senare idag ska jag åka till min nya lägenhet och skriva på kontraktet och betala för den första hyran. Sen är det nog klart att flytta in i veckan! Mannen som bor där nu har flyttat alla sina saker i helgen, så lägenheten är ju tom nu.

Det känns som att allt händer på en gång i vår familj nu. Jag flyttar i veckan, mamma flyttar till Göteborg i helgen, mammas kontor flyttar i veckan. Alla flyttar kan man lugnt säga!
Men det är otroligt skönt att jag får så mycket hjälp av mamma, pappa och morfar. Ni är guld värda!

Jag har även varit på IKEA och köpt massa saker, ska visa er när jag har tagit kort på allting. :)

Nej, nu måste jag ringa mitt elbolag. Hörs sen!









Kommentarer
Postat av: Aaron

Good luck, it's fun to get a new apartment. My tips would be to check it out a couple of days before you want to move to make sure everything is to your satisfaction, cleaned and all repairs completed, because it sucks to find out after you get stuff inside that something needs repair or cleaning by the landlord. I don't know if it's like US, but we have to sign a 'room condition report' and it's important to do this and report any flaws before you sign, because if you don't, then they can charge you for them when you move out even though you weren't responsible and take it out of the 'security deposit' if you have to pay that up front. If you want to get super organized with the budget, just ask the power company how much the average monthly energy use/cost was for the unit during the last year, then you can set-up your budget pretty accurately in advance. I think it's good to box everything up and label each box with a marker like 'kitchen', bedroom', then it's all organized when you unpack and then no reason to be nervous, just enjoy the new place. Have a good day, hug!

2011-01-18 @ 11:11:10
Postat av: Jonna

Om din mamma flyttar till Götet kanske du kommer komma hit ganska ofta? ;) Saknar dig ju!!

2011-01-19 @ 16:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test