SANDY CAME AND MESSED UP MY LIFE

 
Jag sitter i mitt rum för första gången på över en vecka. Det har varit en sjukt jobbig period och jag är så glad över att vara tillbaks hemma. 
 
Som ni redan säkert vet så kom Hurricane Sandy på besök till New York och fuckade upp allt totalt. 400.000 människor evakuerades på Manhattan och alla som bor på första våningen i Hoboken där vi bor. Vi bor på femte våningen så vi fick stanna kvar hemma om vi ville, vilket vi gjorde. 
Den natten som Sandy kom var en av de läskigaste i mitt liv faktiskt. Det var en flod som rann längs med vår gata och jag fick någon fix idé om att hela vår byggnad skulle raseras av floden. Min säng skakade för att det blåste så mycket och då var ingen så kaxig längre kan jag säga... 
 
Vi var fast i lägenheten utan ström och varmvatten tills onsdag eftermiddag då vi tog färjan över till Manhattan. Sedan dess har vi bott hos Angelicas förra värdfamilj som har varit helt fantastiskt underbara. Är evigt tacksam för att jag fick bo hos dom när jag behövde det som mest!
 
Hoboken var ett av de ställena som påverkades mest av stormen. Det har varit otroliga översvämningar här och nästan allla blev av med strömmen på söndagskvällen. Lyckligtvis klarade sig vår byggnad bra eftersom vi bor så nära vattnen så drog sig vattnet tillbaka till floden, men de som bor lite längre in hade inte lika mycket tur. Det var 1,5 meters floder som rann längs med gatorna och när jag och Angelica gick runt och kollade kändes det hela väldigt surealistiskt.
 
Idag fick vi äntligen tillbaka våran ström och kunde åka hem. Tunnelbanan är fortfarande stängd så det är väldigt svårt att ta sig fram och tillbaka till Manhattan, men vi klarar oss. Jag är bara glad över att jag är hemma igen och att alla mina vänner klarade sig förhållandevis bra. Nu vill jag bara återgå till min vardag igen och glömma den här veckan!


Denna bilden är tagen på Söndag eftermiddag, innan stormen ens hade kommit. Det var översvämningar på gatan nedanför oss.
 
Detta är vid 20-tiden på kvällen utanför vår byggnad.
 
Och denna bilden är tagen ca. en halvtimme efter den förra bilden. Översvämningen gick sjukt snabbt!
 
Det här är Hobokens Bus Terminal och tunnelbana. Tunnelbanan blev så svårt översvämmad att den fortfarande inte har öppnat. 
 

Jag ska visa er bilder på när vi gick runt i Hoboken efter ett par dagar imorgon, nu måste jag plugga!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test