AFRIKADAGEN

Hemma igen efter en dag i skolan. Eller det var ingen normal dag, vi hade en "Afrikadag" med seminarier som rörde olika ämnen i Afrika, till exempel könsstympning och HIV/AIDS.
Det var en tjej som har gått på min skola innan, hon är 25 år nu, som har varit nere i Senegal och försökt ta reda på varför man egentligen könsstympar små flickor. Mycket intressant föreläsning!

Snart ska jag hem till Malin, vi ska plugga psykologi som vi har prov i på onsdag. Det behövs kan jag säga...
Alla dessa teorier, det är verkligen hur många som helst!
Hoppas hon bjuder på lite mat, jag är svinhungrig och vi har ingen god mat hemma.
Men Malin har nog allt kvar lite ost och kex från i fredags, och om jag har tur finns det lite falafel! ;)

Nej, dags att sätta sig på cykeln och trampa till Malin.
Hörs ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test