TA MIG HÄRIFRÅN

Jag vill härifrån, nu.
Pallar inte med dig och ditt jävla humör hela tiden. Vi pratar aldrig med varandra och när vi gör det säger du så nedvärderande saker.
Som idag till exempel. Jag sa till dig att jag skulle bo i USA ett år, du bara skrattade och sa att det är en av alla mina planer här i livet.
Du tog upp att jag var fast besluten att skaffa eu-moped när jag var 15. 15!!! Det var ju för fan 3 år sen, jag var 100 ggr mer omogen än vad jag är nu! Nu har jag planer på att åka till USA, jag ska ju på möte snart.
Att du drog upp det där bevisar bara på hur lite du vet om mig och mitt liv.

Det känns som ingen förstår hur det är att inte ha en förälder att bara kunna snacka med om man har problem eller om sina framtidsplaner. En förälder ska vara intresserad och lyssna till sitt barn!
Kul att jag har en förälder som jag inte kommer överens med och som jag bråkar med 24/7 och en som hånar mig och mitt liv och som nedvärderar mig.

Vi hade en uppgift idag på Svenskan där man fick en fråga och så fick den ena vara för och den andra emot.
Då fick vi frågan: Skulle du kunna tänka dig att flytta till din Stora Kärlek utomlands och veta att du aldrig får återvända?
Jag skulle aldrig tveka.
Vad får jag ut av att stanna? Ett självförtroende som är nere i botten men som som bara fortsätter sjunka?
Malin blev helt chockad när jag sa det, det skulle jag också bli om jag var i hennes sits.

Nej, jag kommer aldrig att komma nära någon i min familj. Det har jag faktiskt accepterat.
Jag vet att jag har varit en helvetisk unge i mina tonår och gjort många saker som jag ångrar, men man ska aldrig sluta älska, lyssna och stötta sitt barn.

Nu blev det långt, men jag var tvungen att skriva av mig.
Jag ska gå in på mitt rum nu, tänka och försöka plugga lite Natur.

I´m counting the days until I´m free...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test