ALDRIG MER...

Alltså, jag kommer aldrig i hela mitt liv gör ett till tuberkulostest. Jag dör hellre.

Det var nog en av de mest obehagliga upplevelser i mitt liv.
När sköterskan tog in mig i rummet fick jag genast se en skitstor spruta (jättebra för mina nerver, verkligen).
Vi började prata och sköterskan sa att det skulle vara med en annan praktikant som ville se hur det gick till. Fine.
Jag trodde att man skulle ta den på överarmen som man alltid gör med sprutor, men nej då. Såklart ska man ta det på underarmen, VID DEN TUNNA HUDEN VID ÅDRORNA. Ååååh, the horror.

Sköterskan bara frågade hela tiden om det gick bra. Jag svarade hela tiden att jag bara vill få det gjort så kan du skynda på lite.
Praktikanten höll min hand. Alla som känner mig vet att jag hatar gulligull när det gäller saker jag inte tycker om att göra. Då ska alla hålla käften och få det gjort snabbt!

När hon förde in sprutan gjorde det inte sådär jätteont, som en vanlig spruta ungefär. Men sen skulle den ännu längre in, och ÄNNU längre in och såklart ska hon spruta den där jävla vätskan på flera ställen under huden så hon sticker i "köttet" flera gånger. Jag blundar och tänker på små rosa ponnys typ medan praktikanten säger "såja, såja. Allt kommer bli bra. Gör det ont nu?" Jag ignorerar henne fullständigt.

När det är klart efter vad som kändes som en evighet var jag otroligt traumatiserad. Jag ska ALDRIG gå till läkaren igen. Okej, på torsdag när dom ska titta upp det, men aldrig mer.




Som ni ser på bilden får man typ en bula som ser ut som ett myggbett ungefär. Det är säkert för all gift dom sprutar in!

Efteråt åkte jag till Ica och köpte en Cola light, två paket nudlar och en avocado. Det förtjänar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test