FULLSPÄCKAD DAG!

Hej på er!

Det har varit en fullspäckad dag. Jag vaknade imorse (eller okej, klockan var 10.30) av att pappa ringde.
Jag gick upp direkt, satte på mig träningskläderna och tog en powerwalk/springrunda med Foxie. Jag var nämligen hundvakt åt henne idag! Vi gick runt sjön, ca 7 km allt som allt. Det var riktigt skönt att komma ut innan frukost och bli riktigt pigg!

När vi kom hem sa Emelie att jag bara hade en timme på mig att duscha och göra iordning mig innan vi skulle ta tåget, så jag fick stressa en hel del. Vi åt lunch på Georges, gick till min frisör och bokade tid för klippning + färgning, gick till min läkare och åkte till Charlies häst & hund. Emelie köpte en present till sin kompis som fyller år.

Jag vet inte om jag har berättat detta, men jag var hos läkaren i fredags för att göra en hälsoundersökning som är obligatorisk att göra för att åka som Au Pair. Jag gick till en privatläkare på Barnarpsgatan som var heeeelt körd. Han var nonchalant, kallade mig "lilla flickan" hela tiden, sa konstiga saker bla. Iallfall så var han skitkonstigt. Jag glömde papprena som han skulle fylla i i fredags, så jag gick tillbaka idag. Vi fick vänta i 45 min och när han äntligen kom satt det redan två patienter som väntade. Han var alltså 20 min sen, och kläckte den otroligt smarta kommentaren: "Oj, förlåt att jag är sen, men kaffet smakade ju så gott". JÄVLA IDIOT!

Vid 16.30 åkte vi hem till Mullsjö med mormor, åkte och handlade, gick ut med Foxie. Vid 18 åkte jag och Emelie upp till mormor och morfar och träffade Lotta, Peter och Vera. Älskade Vera! Hon har börjat prata så himla mycket nu, så himla sött! :)
Mamma kom lite senare och vi åt en jättegod middag som Peter hade lagat.

Känner att det blev ganska mycket text nu, men det får ni tåla! ;)

Förresten, jag hittade VÄRLDENS STÖRSTA FÄSTING på Foxie innan. Jag klarade verkligen inte att ta bort den, så Emelie fick göra det...

Här har ni en bild på den:



FY FAAAAN! Emelies finger är med för att visa hur stor den var.....


Nej, dags att sova tror jag, är helt slut efter en lång dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test