MAGKATARR?

Hej vänner.

Dagen har varit väldigt kul samtidigt som den var den värsta på ett tag.

Imorse jobbade jag en timme, sen mötte jag upp Sarah på Times Square för att ta tunnelbanan downtown.
Vi skulle nämligen ta färjan till IKEA! När vi kommer fram till piren där färjan ska gå ifrån upptäckte vi att den inte skulle börja gå förran kl. 14. Vi var där vid 11 liksom.
Så det var bara att gå tillbaka till tunnelbanan och åka till Brooklyn, där IKEA ligger.

Vi tog en taxi till IKEA från tunnelbanan i Brooklyn. Väl där inne var vi som små barn på julafton, det är alltid kul att komma till något svenskt när man bor utomlands!
Jag fick med mig hem julpapper, julsnören, ljus, pepparkakor, en marabouchoklad, ahlgrens bilar och julmust. Haha, typ bara julsaker!
Den egentliga anledningen till varför jag överhuvudtaget åkte dit var för att hitta en adventsljusstake. Tror ni de har det? Självklart inte. Fan vad sur jag blev, det är ju svensk tradition!

Vi käkade lunch där och tog färjan hem vid 14.20. Det var coolt att se Manhattan skyline och frihetsgudinnan på så nära håll, det har jag inte gjort förut!

På färjan började jag få en molande värk i övre delen av magen och det blev bara värre och värre.
När jag kom hem la jag mig i sängen och kunde knappt röra på mig. Jag pratade med Emelie under tiden och beskrev hur jag mådde. Hon trodde att det var magkatarr och det tror jag nog med att det var. Smärtan var verkligen olidlig! När jag pratade med Emelie fick jag en sån jävla hemlängtan, allt jag ville var att vara hemma i min egen säng. Under tiden när jag pratade med henne knackade min värdmamma på och frågade hur jag mådde (jag hade sagt att jag hade ont i magen innan) och då började jag storlipa. Jag sa som det var, att jag aldrig har mått såhär dåligt fysiskt på så kort tid.
Hon blev orolig och sa att imorgon ska vi sitta ner och hitta en bra läkare till mig. Det känns skönt att hon verkligen bryr sig!

Nu måste jag verkligen skärpa till mig och börja ta hand om mig själv. Om det har gått så långt att jag får magkatarr så är ju någonting fel. Jag måste lära mig att stänga av vissa saker och inte stressa upp mig. Magkatarr får man ju till viss del av stress.
Så, imorgon ska jag gå på ett yogapass för att se om det är något för mig. Hoppas det, jag har hört att det är rätt avslappnande!

Jag glömde förresten min kamera, så jag har inte tagit några bilder idag. Men ni får se när Sarah har skickat sina! :)

Måste bara tillägga att min syster är bäst, jag älskar henne mest av allt på denna jord och hon hjälpte verkligen mig idag när jag nästan fick en panikångest. Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne, min ääääälskade Emelie! Fan vad skönt det ska bli att träffa dig om 7 (!!) dagar. 


Lägger upp denna bilden bara för att den gör mig glad. Det behöver jag just nu!

 


Kommentarer
Postat av: sis

Hoppas att du mår bättre idag. Gå till apoteket och kolla om de har något mot magkatarr (du får nog slå upp det ordet:P) Bra med yoga:)



Jag finns alltid här för dej

love you

2009-12-03 @ 10:03:59
Postat av: Lina

Hej! Jag brukar också få sådär ont i perioder. Speciellt om jag dricker mycket och äter mycket stark eller fet mat eller vitlök..

Så mitt råd är att undvika allt sånt. Typ äta kokt mat med ris är bra och undvik citrusfrukter och alkohol. Speciellt rödvin.

Jag brukar käka Omeprazol ratiopharm. Funkar för mig. Kolla om dom har det på apoteket.

Krya på dig!

2009-12-04 @ 15:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test