FREDAG 11/12

Då var det fredag och mycket stod på schemat.

Under morgonen ville mamma till MoMA (Museum of Modern Art), så jag och Emelie gick lite på 5:e avenyn medans hon var där. Vi gick neråt och tittade på lite olika julskyltningar vid Rockefeller Center.
Det var riktigt kallt ute, så vi bestämde oss för att gå in på New York Public Library. Jag har inte varit inne där innan, så det passade perfekt.

Där inne var det verkligen hur fint som helst! Taket var jäääättehögt och när man hade gått upp ett par trappor så kom man till själva biblioteket som var gigantiskt!
Jag var självklart tvungen att berätta för Emelie om alla scener från Sex and the city-filmen som spelades in där. Vi stod där Carrie blev nobbad av Big och så såg vi själva rummet de egentligen skulle gifta sig.

När vi var klara där ringde mamma och sa att Tim Burton hade en ascool utställning på MoMA, Emelie tycker om honom jättemycket så vi gick dit. Och hans utställning var verkligen helt fantastisk! Om ni kommer till New York innan April (det är då utställningen slutar), GÅ OCH KOLLA!

Efter det gick vi till Rockefeller Center för att åka upp för Top of the Rock. Väl där uppe efter 70 våningar med hissen så var vi uppe och om vi tyckte att det blåste där nere på marken så var det inget mot där uppe. Vi höll på att blåsa bort, haha!
Men det var en klar, fin dag så vi såg över hela New York och mycket av Brooklyn och sådär. Det var fint, Emelie och mamma ville verkligen åka upp dit.

 

När vi äntligen kom ner gick vi tillbaka till hotellet och tog en välbehövlig paus. Framåt 18.30-tiden gick vi till Bryant Park för att åka skridskor! Det var jättemysigt trots alla människor. Ingen av oss ramlade iallafall, det är ju alltid bra! ;)

Efter någon timme där tog vi tunnelbanan hem till mig, käkade min goda spenatlasagne och kollade på film i min säng. The Wrestler, skitbra!

De åkte hem vid 23-tiden efter att Emelie inte mådde så bra.

En väldigt rolig och intensiv dag!

 


Emelie vid en av de stora lejonen utanför NYPL.


Och lilla Rödluvan (ja, det var svinkallt!)


Haha, jag var sååå stolt när jag stod där Carrie blev nobbad av sin käre mr. Big!


Det fina taket, dock en crapy bild.


En av de gigantiska pluggsalarna


Haha, jag försöker se smart ut. Sen märkte jag att boken var upp och ner...


Försök ett till en fin familjebild uppe på Top of the Rock. Vinden slet (bokstavligen) tag i mitt hår.


Försök nummer två. Jag blundar och mamma har ett halvt ansikte, guuuud vad vackert!





Skridskoåkning i Bryant Park


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test