KOMMENTARSSVAR

Postat av: Jenny

I only have 1/2 year left now.. Time flies! I'm concidering being an Au Pair next year though..
Would you recommend it?

Jenny (Jeg er egentlig norsk, men vet ikke hvor stødig du er i språket. Hehe :)


Svar: Åh, en norsk jente som läser min blogg. Vad glad jag blir! :)

Jag rekommenderar definitivt att åka som au pair till USA, det är en fantastisk möjlighet till att bo i landet hos en bra familj (förhoppningsvis) samtidigt som man jobbar och har tid till att göra vad man vill. Det är det bästa sättet enligt mig om man ska bo här, man får ju liksom gratis boende och mat, det enda man behöver betala är det man vill betala helt enkelt.

MEN med stora bokstäver, man måste vara beredd på att detta inte är en dans på rosor. De flesta kommer få hemlängtan och i vissa stunder undra vad fan man tänkte när man tog beslutet att åka som au pair, ett år är en lång tid!
Personligen har jag haft det lite svårt för att jag var sjuk väldigt mycket under 1 och en halv månad, då ville jag verkligen hem.

Det positiva väger över det negativa enligt mig, det är verkligen hur coolt som helst att bo på Manhattan i ett av de finaste områden! Så om du känner att det är rätt, go for it! Det värsta som kan hända är att du inte trivs och åker hem. Då behöver du inte tänka "what if?" för att du inte åkte!

Många kramar, hälsa Norge! ;)



Postat av: Hillevi.

Mums va snygga ;) tänkte bara fråga dig hur det är med priser och så i USA, ska dit i april och hälsa på min kompis och undrar om det är billigt, typ skor kläder smink ? så man vet lite hur mycket som man måste spara haha :P

Mvh Hillevi


Svar: Jag vet, visst är de underbara? :)

Överlag så är det nog billigare med kläder och skor här. Det beror iofs på vilken affär du går till, men de har många bra butiker som har saker som kostar lite mindre. Om det är skor du letar efter så kan jag verkligen rekommendera Bakers, en butik som har massa snygga skor, väskor och accessoarer. Aldo har också snygga skor!

När det gäller klädbutiker kan jag rekommendera Abercrombie & Fitch, Hollister, GAP, H&M (haha, jag köper mycket kläder från H&M här) tex.

En jättebra sminkbutikkedja är Sephora (cphora. HAHA, Angelica fan ta dig för att du fick mig att tänka på det varje gång jag går förbi Sephora!). De har många olika sorters märken och mycket parfymer.

 


Hoppas svaren duger, hör av er om det är något mer ni undrar över!


Kommentarer
Postat av: Angelica

MOHAHAHA!!! Jag ska ta över världen och döpa mina barn till CPHORA!!! grrrrr... Socker!

2009-12-23 @ 15:55:00
URL: http://metrobloggen.se/mar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test