LÖRDAG 12/12

Dagen började med en god brunch på ett ställe som heter Park Café.

Det var verkligen knökafullt med folk, en del fick vänta en halvtimme bara för att få ett bord. Men vi hade turen att komma i precis rätt tillfälle när ett bord blev ledigt!

 

Där åt vi lite traditionell amerikansk frukost, pannkakor med sirap, omelett och bagels. Maten var riktigt god, så vi gick därifrån mätta och glada!

 

Det var en jättefin dag i New York, så vi bestämde oss för att gå till Central Park och strosa runt lite. Jag älskar verkligen den parken, jag skulle kunna gå runt där en hel dag!


Sen, jaaa, vad gjorde vi sen? Jag tror vi shoppade lite va? Emelie, vad gjorde vi?
Just det, vi gick till Times Square sen och handlade lite julklappar till en viss liten Jonte och en present till Emelies kompis. Jag HATAR Times Square, så jag ville därifrån så snabbt som möjligt. Men självklart hittade vi inte till en speciell affär förrän efter en timme typ.. Men till slut kom vi ur folkmassan, trodde vi. När vi skulle gå tillbaka till hotellet gick vi på 6:e avenyn, där var det verkligen helt sjukt med folk! Det gick knappt att ta sig fram, undrar om det var något speciellt där. Det var iallafall massa Elmosar (från Sesame Street) som jag och Emelie tog kort tillsammans med. Men jag har ju inte de bilderna eftersom puckot har tappat bort kameran...

Under eftermiddagen åkte vi hem till mig, handlade ingredienser till lussebullar och började baka. De blev väl inte sådär jättebra, torrjästen som vi använde ville inte fungera... Men vi frös ner dom iallafall, jag kommer väl bli desperat efter ett tag! :D

 

Under kvällen beställde vi hem indisk mat och tittade på tv. Så himla mysigt!

 


Mammsen och Emelie under brunchen.



De otroligt tjocka pannkakorna!


Min goda omelett med spenat och fetaost



Vackra Central Park!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test