AU PAIR ORGANISATIONER - VILKEN SKA MAN VÄLJA?



Hallå!

Jag kom hem från skolan för en stund sen, vi slutade med Filosofi som är världens tråkigaste ämne... Man kommer ju ingen vart? Allting är bara ett cirkelresonemang!

Skolan var annars helt okej, jag hade sovmorgon till 12.40 så jag åkte in med 11.30 bussen.
Jag berättade för Johanna om skräckhistorierna jag hörde från en tjej på Amalias förfest i fredags. Hon åkte som Au Pair för Cultural Care (den organisationen vi ska åka med) och sa att hon inte alls hade fått den hjälp av sin kontaktperson som hon behövde. Mamman i den familjen hon hamnade i hade varit elak och frusit ut henne, så hon ringde till kontaktpersonen och sa att hon ville byta familj. Men det fick hon inte! Hon mådde så dåligt i det hemmet att hon åkte hem efter ett halvår...

Såhär ska det absolut inte gå till! Jag vill känna mig trygg när jag åker till ett helt främmande land där jag inte känner en kotte och veta att om jag vantrivs i familjen kan jag byta.
Så nu har jag och Johanna diskuterat om vi ska byta den organisationen vi egentligen ska åka med. Louise (den tjejen som berättade historien) rekommenderade en som heter Au Pair in America. Där får man välja familjen själv i motsats till på Cultural Care där familjen väljer dig.

Ikväll ska jag sitta ner och jämföra de olika organisationerna och bestämma mig vilken jag ska välja. Jag måste verkligen skicka in min ansökan snart så att jag får åka till det området jag vill, Kalifornien!

Dags för mat!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Det var inte samma ^^ Ja, visst är hon söt :D Tänk om du får värsta hemska familjen som misshandlar sina barn :O Fast det får du nog inte ;P

2009-02-16 @ 20:20:31
Postat av: Jonna

HAHAHA!! Ja, du kanske tillome kan hjälpa till ? ;D

2009-02-17 @ 12:08:36
Postat av: emma

Det var med typ på kalla fakta om cultural care au pair om hur dåligt dom hade behandlat flera aupairer, lite läskigt sådär ^^

2009-02-17 @ 21:52:33
URL: http://emmaaxell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test