SKANDINAVISKA INSTITUTET

Jag får fan panik snart. Jag är så sjukt trött på tråk-Sverige som det inte händer något nytt med svinkalla, långa vintrar och milda, korta somrar. Varför bor man här?
Jag tror jag skulle må SÅ mycket bättre om jag bodde i ett lite varmare land. Vintern gör mig verkligen deprimerad och ful.

Och så är det det här med vilken Au Pair organisation jag ska välja. Jag har sökt runt ytterligare lite till på nätet och läst MASSOR av skräckhistorier om vad som har hänt med tjejer som har åkt med Cultural Care.
Allt ifrån hemska familjer, inte kunna byta familj och att de t.om inte beställt en flygbiljett till USA som de lovat! Det är ju helt sjukt, tänk att stå på flygplatsen redo att åka efter flera månaders längtan och så säger de: "Nej, vi har ingen biljett till dig. Du får vänta tills alla har kommit så får vi se om det finns någon."

Nej, nu har jag bestämt mig. Jag åker med Skandinaviska institutet. Det känns med tryggt, man får välja familjen och jag har inte hört ett enda klagomål från någon som har åkt med dem.

Ja ja, nog om det. Idag hade jag bara en lektion mellan 09.20 till 10.30. Efter skolan gick jag till Friskis och gymmade en och en halv timme ungefär. Det var riktigt skönt idag, jag kommer nog ha lite träningsvärk imorgon!
Mitt gymkort går ut den 21:a och jag funderar på att byta gym. Friskis har fått så jäkla mycket medlemmar, det var fullt idag när jag var där vid halv elva på en onsdag!
Jag vill ha ett gym som är trivsamt och inte så mycket folk, så jag kommer nog byta till Atlantis Spa. De har världens bästa relaxavdelning också, så det lockar såklart lite! ;)

Nu ska jag sätta mig ner och läsa lite på To kill a Mockingbird, vi ska skriva en uppsats om den imorgon och jag har bara läst ett kapitel. Bra Josefine!




Kommentarer
Postat av: Linus (Götet)

Flytta till gbg här e det alltid varmt tycker jag

2009-02-18 @ 19:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test