TAKEN

Har precis sett klart på en film som heter Taken. Jag tycker den var riktigt bra, jag blev riktigt engagerad och filmen var spännande. Mannen som spelar huvudrollen (jag vet inte vad han heter, men han är med i Haunted) spelade riktigt bra, han passade som en spion.
Just det, jag kan ju berätta lite vad den handlar om! Huvudrollens dotter åker till Paris med sin kompis för semester och de bor ensamma i en lägenhet då kompisens kusiner är bortresta. Pappan är skeptiskt till att hon överhuvudtaget ska åka, men tillåter henne om hon tar med sig en mobil och ringer varje kväll.

När han får tag på henne första gången är hon inne i badrummet och ser sin kompis bli kidnappad av några albanska män, de har fått reda på att de bor där ensamma genom en kille de träffade på flygplatsen. Hans dotter blir också kidnappad och pappan som är en ex spion tar reda på att de är en speciell grupp som kidnappar turister och säljer dem till rika utländska män.

Jag ska ju inte avslöja för mycket, men filmen handlar i stort sett om att han ska hitta henne innan hon kommer bli såld till ett annat land, efter det är det nästan omöjligt att hitta henne.
Jag tycker iallafall den var riktigt bra, så den måste ni se!

Nu ska jag snart sova, det kommer bli en lång dag imorgon med jobb och festande!



God natt!

Kommentarer
Postat av: Linus (Götet)

Den filmen ee sjukt bra

2009-02-13 @ 01:31:39
Postat av: sis

kanske Liam Neeson som det står på bilden du la ut:P

2009-02-13 @ 11:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test