HATA SJUKVÅRDEN

Alltså, sånt här pallar inte jag med.

Jag pratade med en sköterska igår på jourmottagningen, hon sa att jag skulle ringa idag kl. 08 och beställa tid till lite senare under morgonen. Fine, inga problem.
Jag gick snällt upp kl. 07.45 för att ta fram tågtidtabellen så man kan passa in tiderna.
När jag ringde sa en telefonsvarare att jag skulle lämna telefonnummer så ringer de upp mig om en stund. Okej, helt lugnt.
När hon ringer upp en halvtimme senare och jag frågar om det är här man bokar tid för provtagningar så säger hon;

- Ja, det är det väl men det är bara de mest akuta fallen eftersom det är helg.
- Men... jag pratade med en sköterska igårkväll och hon sa att jag kunde ringa hit.
- Är ditt ärende jätteakut?
- Inte jätte, men jag tror jag har halsfluss och kan knappt svälja.
- Jaha, men då får du faktiskt vänta tills imorgon, detta är inte akut. Hejdå.


JÄVLA KÄRRING! Här går jag upp och ringer precis som de sa och så får jag ändå inte en tid.
Jag fattar inte hur dom tänker, man kan väl vara sjuk på helgerna också? Det är ändå två dagar i veckan.

Jag är så jävla sur just nu och det blir inte bättre av att jag har börjat få klihosta också.
Och så kan jag inte sova mer heller. Jag känner på mig vilken bra dag det här kommer bli. NOT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test