FASHION NIGHT VAR RIKTIGT LYCKAD

Jag kom hem från skolan vid tre-tiden, vi slutade vid tolv men jag gick på stan och handlade lite saker. Ni får se sen!
Jag tänkte berätta lite om min och Johannas modevisning, Fashion Night, som var i onsdags kväll.

Hela denna veckan har varit hur hektiskt som helst, vi har hämtat alla kläder från klädkedjorna (ungefär 200 plagg), testat dom på alla 17 modeller, skrivit kontrakt, byggt scenen m.m m.m.
Natten mellan tisdag och onsdag sov jag över hos Johanna, vi övade manus och fixade med alla kläder. Vå åkte in till skolan vid halv nio och började redan då bygga scenen. Vaktmästarna var guld värda hela dagen och kvällen, de hjälpte oss att bygga catwalken, med ljudet och höll oss samtidigt på otroligt bra humör!
Vid halv 5 kom modellerna och vi körde genrep två gånger. Det visade sig att det skulle bli riktigt hektiskt för en del modeller eftersom de var med på två klädkedjor på raken, men vi ordnade det också.
Modevisningen började vid 19 och jag har verkligen inte varit så nervös på länge som när vi skulle gå upp på scenen...
Men det gick verkligen jättebra, både jag och Johanna pratade tydligt var allmänt glada, det tror jag publiken tyckte om! :)

Vi hälsade först alla välkomna och sa att vi anordnade denna modevisning som ett projekt för att samla in pengar till Barncancerfonden.
Showen började och Elin var först ut. Johanna skötte powerpointen och snacket mellan klädkedjorna, jag skötte ombyte av alla modeller och skicka ut dom i rätt ordning, vaktmästaren skötte ljudet och två elever från PB skötte ljuset.

Allting gick som smort, modellerna var verkligen jätteduktiga, tack allihop för att ni ställde upp!
Jag och Johanna hade hur kul somhelst, hoppas alla hade det också.

En sak som var riktigt tråkigt var att vår handledare Hanna inte kom. Vi har haft möte om detta, hur ska hon kunna bedömma vårat projektarbete om hon inte har sett det? Sånt blir jag riktigt sur på.

Anyway, det var verkligen en lyckad kväll och jag tycker att det har varit en stor erfarenhet att vi har fått göra det här helt på egen hand och se hur allt har utvecklats! Tack alla för att ni hjälpte till!

Här kommer några bilder från kvällen:



Jag och Johanna



Elin



Emma



Emilie



Victor



Johan



Janni

Snygga alla är, eller hur? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test