KOMMENTARSSVAR

Jag fick en kommentar tidigare idag från en tjej som hade massa frågor men ingen blogg, så jag svarar här!

Postat av: fia

Hej har några frågor.
1. Trivs du i din familj?
2. skulle du rekomendera någon att åka som au-pair till just USA, varför? (förutom att det är ett fantastiskt land)
3. Hur långt är 5´7 i cm?
4. Kan du inte visa flera "dagens outfit"
5.Hur mycket tjänar man som ettårig au-pair? Du behöver inte säga vad du får utan mer det är ca .....yusen eller nåt, det vore kul om du kunnde svara i ett inlägg ;) ha det toppen i mitt drömland. hehe kram Fia


Svar: Hej Fia!

1. Jag trivs jättebra hos familjen, de är verkligen underbara! Ni ska bara veta hur nervös jag var under bilresan till familjen, jag har nog aldrig i hela mitt liv varit så nervös. Hela jag skakade och jag fick verkligen ångest. Tänk om det inte skulle klicka och allt blir bara pinsamt?
Men när jag såg dom för första gången kände jag direkt att det var rätt. Och det känns bara bättre och bättre för varje dag som går. Jag tycker att jag har kommit nära barnen och de litar på mig nu, det känns jätteskönt!

2. Ja, det skulle jag verkligen göra! New York är en häftig stad (nu berättar jag bara om NYC eftersom jag bara varit där) om man tycker om att omringas av myyycket människor hela tiden och inte störs av ljudet. Jag är helt förälskad i NYC och skulle personligen kunna bo här hela livet!
MEN, att åka som Au Pair är ett jättestort beslut som man måste tänkte mycket och länge på att göra. Det är lätt att bara svepas med i tankesättet att allt kommer bli så jäkla underbart, jag ska flytta till USA och allt kommer vara perfekt! Men så är det inte kan jag lova er. Man måste vara beredd på att det känns ensamt ibland och att man kommer få små panikattacker för att man saknar sina älskade där hemma. Jag har lärt mig att uppskatta allt jag har, alla som älskar mig och väntar på mig där hemma!
Så ja, jag rekommenderar alla att åka som Au Pair om man är medveten om att allt inte kommer gå som en dans på rosor. För det är ju världens möjlighet egentligen, gratis boende och mat, boende med en familj som man förhoppningsvis älskar i ett helt nytt land!

3. Jag vet inte, men det är ganska kort. Kanske 170 eller något!

4. Haha, jo det kan jag väl. Men det är lite svårt att ta en bra bild på sig själv när man inte har någon som kan ta åt en! Men jag kan försöka :)

5. Jag tjänar 200 dollar i veckan, det blir alltså 800 per månad. 800 gånger 12 är 9600. Så jag tjänar 9600 dollar på ett år. Det är inte mycket, men jag får ju gratis mat och boende! Det enda man egentligen behöver betala är sina fritidsaktiviteter!


Hoppas svaren funkade, NU ska jag läsa min kära bok :) Godnatt!


Kommentarer
Postat av: sis

josefine är en kanin och hon är så guuuuulig!



love you

2009-11-21 @ 14:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test