TITANICMUSEUM

God kväll!

Jag har precis ätit lite mat med S och N. S lagade en äggröra med fetaost, tomat, spenat och lök och till det åt vi bröd. Hur gott som helst! Eftersom jag inte är så van vid att äta så mycket som de flesta amerikaner gör på kvällarna, så var det gott att äta något lite lättare nu framåt kvällen.

Och låt mig bara säga en sak, herreguuuud vilken dag jag har haft! Jag är slut i hela kroppen.
Idag är det fredag och det betyder att L var ledig från skolan idag. Fredagar kommer bli våran dag då vi kommer hitta på något kul bara vi två! Idag bestämde vi oss för att hälsa på hos N:s kontor och sen gå till Titanicmuseumet som öppnade för inte så längesen på Times Square.
Allting gick bra på kontoret, jag blev ganska så jäkla imponerad av byggnaden N jobbar i! Riktigt lyxigt.

Vid 13-tiden gick vi till museumet (det låg bara några kvarter bort), köpte biljetterna och skulle gå in. Men precis i början var det ganska mörkt och L blev genast rädd. När vi gick längre in där sakerna fanns var det fortfarande ganska mörkt, bara upplyst där själva sakerna låg. L är rädd för mörker, så han ville gå hem redan efter en minut. Jag försökte prata med honom ett tag men han ville promt gå hem. Det var väldigt tråkigt för mig eftersom jag verkligen hade sett fram emot att se alla saker som har legat på botten av havet i så många år, men självklart stannade vi inte kvar.

Vi träffade på en snäll vakt som sa att vi kunde få gå in bakvägen och iallafall se det stora isberget. Det ville L så vi gick in en liten stund och tittade på det gigantiska isberget (det var verkligen is!) och gick sen ut igen. Vi köpte iallafall en liten souvenir, en isbitgörare som är formad som titanicskeppet och isberg. Han älskar den!

Vi kom hem vid 14-tiden och sedan dess har jag tagit det lite lugnt och gått på en playdate med L. Huset (ja, ett hus på Manhattan!) som vi gick till ligger inte alls långt härifrån och det var nog det mest otroliga och lyxiga jag någonsin sett!! Helt sjukt, de ägde liksom ett helt hus som egentligen ska vara massor av lägenheter, de har 5 (!!) våningar med världens lyxigaste inredning. Jag var i chock när jag gick igenom rum efter rum! Herregud.
S sa att det är bland det största huset på hela Manhattan, så då förstår ni att det var stort!

Jag passade också på att gå runt lite, tycker alltid det är lika härligt. Tyvärr har min kameras batteri varit död hela dagen, så jag har inga bilder från idag. Ni får se mer imorgon helt enkelt! :) Då ska jag gå ut med Angelica, hennes vän och Elin. Kommer säkert bli skitkul!

Okej, dags för sängen snart. Jag är hur trött som helst...

Hoppas ni mår bra, vill också säga att jag saknar min älskade syster Emelie vääääldigt mycket. Jag saknar henne mest, no doubt about it! Älskar dig storasyster, längtar tills du kommer hit! <3


Jag vet att du hatar den här bilden, men det gör inte jag, så deal with it ;) Jag & min syster förra sommaren.


Puss och godnatt, vi hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad coolt! Det hade jag också velat se :) Tråkigt att du inte fick kolla runt på allt!

2009-10-12 @ 00:44:31
URL: http://trenollsju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test