INTREPID

Good evening!

 

Jag ska antagligen möta upp Angelica snart för lite fest, hon ska höra av sig snart. Så jag passar på att uppdatera här lite innan jag går! :)

 

Idag har varit en vääääldigt upptagen dag. Jag är sjukt trött!

Dagen började klockan nio när barnen vaknade. Vi satt och åt frukost och bestämde vad jag och L skulle hitta på. Vi kom fram till att vi skulle åka till ett stooort skepp som heter Intrepid, man krigade med den under andra världskriget.

Jag och L åkte dit vid typ 10.30 med en taxi. Väl framme så lös L ögon upp direkt, han älskar det där skeppet! Vi gick runt och kollade på allting, satt i en helikopter, ett flyplan och ett "rymdskepp". Vi hade det hur kul som helst och vi spenderade tre timmar till att bara gå runt på de olika våningarna och kolla på allting. Det var faktiskt intressant hur allting fungerade och så. L var SÅ stolt när han fick sitta i kaptenstolen, haha! Jag har en bild där leendet går upp till öronen :) Han är så söt!

 

Vi kom hem vid 14.30-tiden och jag fick ta ett par timmar ledigt för att vila och äta. Vid 16 tog jag och M en promenad till en lekpark på 2:nd Avenue så hon fick leka av sig lite. Hon älskar att gunga och åka rutschbana! Vi var där i en halvtimme ungefär, sen gick vi i ytterligare en halvtimme runt Union Square Park. De har en marknad där varje lördag med massa goda, lokala grönsaker och frukt. N gick dit tidigare under dagen och ska laga god mat av det.

När vi kom hem åt barnen lite mat, sen var det dags för bad och sova. Jag skulle egentligen lägga M vid 19.30-19.45, men hon är förkyld och var väldigt gnällig, så det fick bli läggdags redan klockan 19.

Nu sitter jag som sagt och väntar på att Angelica ska ringa. Vet inte om jag ska ut eller inte, det beror på om hon ska till Brooklyn och förfesta eller inte. Jag pallar verkligen inte åka dit eftersom det kommer bli jättesent då och jag ska börja jobba klockan 8 imorgon. Så jag tror faktiskt jag taggar mer nästa helg då jag är helt ledig. Då blir det en riktig utgång i NYC! :)

Här är lite bilder från idag! De mesta bilderna är på L och M, så tyärr kan jag inte lägga ut dom.


NEHE, nu gick det inte ladda upp bilder bara för det. Ni får se dom imorgon!

 

Angelica messade nu, hon drog till Brooklyn iallafall. Så ingen utgång iallafall!

Puss, vi hörs imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test