CENTRAL PARK ZOO

Detta inlägget skulle egentligen publiceras den 12:e Oktober, men mitt internet har legat nere så jag har inte kunnat publicera det.

H
ej!

 

Nu har jag slutat för dagen (okej det var 2 timmar sen, men ändå) och har tills nu käkat mat med mina värdföräldrar. De skulle beställa sushi, så de beställde lite vegetariskt till mig med avocado och massa andra konstiga saker. Men det var faktiskt ganska gott! Jag tror aldrig det kommer vara någon favorit för mig, men då och då kommer nog gå bra.

 

Igår var jag helt sjukt trött. Jag lekte med L under förmiddagen och jag höll på att somna när vi byggde en tågbana, haha! Under eftermiddagen var jag ute och gick med M jättelänge och vi var även på lekparken på 2:nd Avenue. Hon älskar den lekparken och jag tog massa söta kort!

Idag har också varit en otroligt hektiskt dag. Men jäklar vilken rolig dag det har varit! Jag och L åkte upp till Sara (en svensk au pair) för att ha en playdate med hennes barn som hon tar hand om, en pojke på 4 år och en flicka på 5 år. Vi var där vid 10 och barnen fick leka lite hemma hos dom. Saras familj är också svenskar så det var skönt att få prata lite svenska! Deras barn pratar också svenska, så L var den enda som inte förstod så vi retade honom hela tiden med vårt "hemliga" språk! :)

Vid 11-tiden gick vi till Central Park (som var heeeelt underbart!) och gick en bra bit till Central Parks Zoo. Barnen var superexalterade och vi gick först in i barnzoo:et. Där fanns det massa djur man kunde mata, typ får, lamor, grisar och getter. De hade jättekul och ville knappt sluta mata djuren!
Vi åt sen vår medtagna lunch och gick sen vidare till det stora zoo:et. Där fanns massa roliga djur, pingviner, snöleoparder, sjölejon, fåglar, apor, ormar (som jag VÄGRADE gå in till) tex. Barnen hade jätteroligt och även jag och Sara!
Vi sprang runt där enda till 15, sen kände vi att det var dags att gå hem. Men när vi kom till Fifth Avenue så märkte vi att de var en stor parad (det är Colombusday idag) med massor av italienska människor, så vi blev kvar där ett tag och tittade.

Till slut tog jag och L tunnelbanan hem och jag fick vara ledig ett par timmar. Nu på kvällen har jag lekt och läst lite med L och lagt M, hon är fortfarande lite sjuk så hon blir väldigt gnällig innan läggdags.

Här kommer lite bilder från dagen, och som sagt är de flesta bilder på barnen så jag kan inte lägga ut dom.


L matar ett får






En isbjörn som precis hade vaknat. Han var så jäkla trött...


... att han gick typ två meter och somnade om!




En orkester från något high school på paraden (har en cool video med dom som jag ska visa när mitt internet är lite snabbare)




Några tjejer som hackade tänder. Det var svinkallt den dagen, kul att gå runt med trosor i flera timmar liksom.



När jag och L hoppade av tunnelbanan vid 23:rd och Fifth Avenue hittade vi denna vackra brud och hennes framtida man fotograferandes. Hon var riktigt vacker!




Som sagt, en riktigt bra dag. Nu ska jag sova, vi hörs imorgon! Puss




Kommentarer
Postat av: Sara

ååh. vad söt isbjörnen var! :')

2009-10-16 @ 12:53:29
URL: http://trenollsju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test