WE HAVE SOME CATCHING UP TO DO

Hej på er!

 

Sorry för den kassa uppdateringen, men det är faktiskt inte mitt fel denna gången! ;) Internet har varit helt fucked upp här i huset, så jag har inte kunnat gå in på flera dagar. Och jag kan ärligt säga att det var skitjobbigt! Hur klarade man sig utan internet förut? Jag skulle nog dö om tv:n gick sönder!

 

Jaaa, vad har hänt sen sist? Massor! Dagarna går så fort och så mycket händer att jag knappt har koll på vilken veckodag det är (jag var säker på att det var onsdag idag tex...).

Jag har jobbat mycket. Inte så mycket att berätta om där förutom att jag känner att jag kommer närmre barnen för varje dag som går!


I förrgår mötte jag upp Sara, en svensk au pair som bor uptown, på Fifth Avenue och vi bestämde oss för att kolla in den svenska kyrkan. Först hittade vi den inte, men till sist såg Sara en liten svensk flagga och då fattade vi att vi hade kommit rätt! Först blev jag lite chockad över hur litet det var, jag förväntade mig en stor kyrka ni vet, med massa rader bänkar och jesus och allt sånt där. Men det var som ett litet café på nedervåningen och ett kapell (heter det så?) på övervåningen.
Vi träffade på en trevlig kille som stod i kassan, han var svensk och har bott i New York i 7 år. Vi pratade med honom en stund och jag köpte två stooora Marabous! MMMMMMH, jag har verkligen längtat efter svensk choklad. Även fast jag typ aldrig äter Marabou så fick jag ett sug efter att ha ätit amerikansk choklad. Fy fan.

Vi gick också in på Sephora (en sminkkedja) och fick testa på någon ny sak som "airbrush-ade" på foundation, rouge och highlighter. Det var faktiskt riktigt bra! Man kanske skulle passa på att köpa det. Det kostar typ 250 dollar för själva airbrushen och 50 dollar styck för produkterna. Kanske inte....

Jag har också under de senaste dagarna hunnit med att i medlem på ett gym! Det fick bli New York Sportsclub, det finns ett två min härifrån. Det andra gymet (som kommer ha en pool) har skjutit upp öppningsdatumet sen Maj, så jag känner inte riktigt för att vänta på att de ska öppna i evigheter. Men jag fick en guidetur genom gymmet och det var riktigt fräscht! Inte som Friskis hemma i Jkpg direkt. ;) Så i tisdags tränade jag hårt som bara den, 30 min styrketräning och 40 nonstop löpning på bandet. När jag sprang på bandet så kände jag verkligen hur mycket jag har saknat att träna de få veckor jag varit här. Så det är riktigt skönt att börja!

 

Ja jag vet, det blev myyycket text nu, men så blir det när man är borta från my precious blogg i några dagar!

Jag har inte tagit så mycket bilder de senaste dagarna, bara på barnen. Men i helgen är jag ledig och då kan ni räkna med MASSA bilder. Fan vad kul jag ska ha i helgen!




Just det, i förrgår gick jag och Sara förbi Abercrombie & Fitch. Jag fick med mig hem en skjortklänning (tusen gånger snyggare i verkligheten!). 78 $ gick den på.



Nu är det dags för sängen, imorgon väntar en ny jobbdag!
Hoppas ni mår bra där hemma, saknar er oerhört mycket <3


Kommentarer
Postat av: kissan

what were u doing in a church!?;)

2009-10-16 @ 21:54:20
URL: http://emeliekisch.blogg.se/
Postat av: kissan

what were u doing in a church!?;)

2009-10-16 @ 21:54:22
URL: http://emeliekisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test