HELLO, MY NAME IS OLGA!

God kväll!

 

Jag har precis lagt M och L, föräldrarna är ute på middag och kommer inte hem förrän 22.30 ungefär. Men vi har haft det jättemysigt, som vanligt badade jag dom tillsammans med N, tittade vi på ett avsnitt av Backyardigans, läste två kapitel från L:s bok och sen var det sängdags för båda två. I vanliga fall lägger jag inte M förrän 19.30-20.00 men hon är så himla förkyld och hennes tänder gör så ont så det var bättre att lägga henne tidigt.
Efter jag hade läst för L började hon gråta jättemycket, så jag gick in i hennes rum, tog upp henne från spjälsängen och lade mig bredvid henne i sängen och bara klappade henne. Hon lugnade ner sig direkt och vi låg och gosade i en halvtimme ungefär. Ännu en väldigt speciell stund med den tjejen, man kan inte annat än att älska henne! :)

Idag har jag jobbat mellan 8-9. Vid 10.15 mötte jag upp Sarah på Grand Central (42:nd street). Vi gick till 1:a Avenyn där FN-huset ligger. Vi gick in där och kikade, det var värsta säkerhetskontrollen. Som på en flygplats typ. Men det förstår man ju självklart!
Väl där inne så var det kanske inte så jättemycket att se, det var mest guidade turer. Och fattiga som vi är gick vi inte på det! Men det fanns ganska många bilder att titta på, bland annat på HIV/AIDS-positiva barn och ungdomar från Sydafrika. Det påminde mig om så många minnen från Sydafrika, när vi var i en kåkstad och gick runt. Fy fan, vi ska vara jäkligt lyckliga över det liv vi lever.

Efter det besöket gick vi lite och tittade i olika affärer, jag köpte en skitsnygg kjol från H&M. Visar imorgon!
Sen gick vi och åt lunch på ett jättebra ställe. Men mitt under lunchen märker Sarah att hennes mobil är borta så vi springer i panik tillbaka till H&M och som tur var hade en anställd hittat den i omklädningsrummet!

Jag har tyvärr inga bilder från idag eftersom min kameras batteri dog direkt... Men jag kan bjuda er på en väääldigt snygg bild på mig själv sen jag var på besök i New Jersey!


HAHAHAHAHAHA, "my name is Olga and I'm from Sweden and I'm innocent and stupid!"

Vad säger ni, ska jag satsa på den hårfärgen? I LOOK DAMN HOOOOOT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test