VICTORIA`S SECRET

God kväll!

 

Internet låg nere under kvällen igår, så jag hade ingen möjlighet att blogga. Men här är en liten resumé av vad som hände igår:

 

Jag vaknade ganska sent och tog det lugnt under morgonen. Jag gick ut och shoppade lite, men ganska snart ringde det en tysk au pair, Sara, som bor lite mer downtown. Vi bestämde att hon skulle komma hit och hämta mig vid 14 och sen skulle vi gå till Union Square Park och käka lite lunch och sådär. Vi hade verkligen jättetrevligt, "våra" pojkar som vi tar hand om går i samma klass så det var S som hade hjälpt mig ta kontakt med henne!

Vi satt i Union Square Park och snackade lite och lyssnade på live musik. Efter någon timma mötte Saras vän Susanna upp oss. Susanna är svensk och 27 år och Sara är som sagt från Tyskland och är 25 år. Susanna visade sig också vara hur trevlig som helst! Vi gick och köpte pizza till Susanna (bakisfood) och senare efterrätt och satte oss och snackade om allt och ingenting. Vid 18- tiden gick vi till Fifht Avenue och tittade i lite affärer, tex Urban Outfitters. Riktigt grym affär! Jag köpte ingenting, men nästa gång jag går dit och har ordentligt med tid att leta igenom allting så kommer jag säkert komma hem med en kasse eller två!

Jag åkte hem vid typ 19- 19.30 med tunnelbanan. Det var faktiskt lite läskigt, jag började inbilla mig att någon hade en bomb eller pistol eller nått och skulle döda alla. Men det är ju bara jag och min fantasi, haha!
Men dagen/kvällen var riktigt trevlig, jag kom verkligen överens med de tjejerna!


Idag var min första riktiga jobbdag! Jag väckte M vid 08, bytte blöja, gav henne mat och sådär. Under dagen följde jag med N (nannyn) för att lära mig alla rutiner och hur de gör i vissa situationer.
Vid 14 hämtade jag och S L på hans skola. Där fick jag träffa alla hans vänner, vilket var väldigt kul! Vid 15.30 gick jag, barnen och N på en playdate precis runt hörnet. Jag stannade där i en timme ungefär, sen sa N att jag inte behövde stanna och skulle passa på att shoppa lite. Och den som känner mig vet att jag aldrig tackar nej till shopping! ;) Så jag gick förbi Victoria´s secret och H&M. Jag skulle nog köpa ALLT på VS om jag kunde, men såklart kan jag inte det. Idag fick det bli ett par supersköna pyjamasbyxor (jag har letat och letat efter ett par perfekta!) och tre par söta trosor.
Jag hittade jättemycket saker på H&M, men hade inte riktigt tid att verkligen bestämma mig eftersom jag skulle vara hemma vid 17.30 så jag ska gå dit imorgon istället. Hittade en skitsnygg kappa som jag kanske ska köpa!

Nu under kvällen har jag och L byggt Legot jag gav honom och bara myst med barnen. De är underbara! Jag har säkert sagt det flera gånger innan, men jag trivs verkligen! Jag trodde aldrig det skulle kännas så bra, jag tänkte att jag skulle lipa efter ett par dagar eftersom något hade hänt eller jag hade hemlängtan, men icke! Visst saknar jag alla där hemma, men det känns riktigt jävla bra just nu! JAG ÄLSKAR NEW YORK!

Imorgon ska jag göra den vanliga morgonrutinen, väcka M och ge henne mat. Sen vid 09.15 ska jag möta upp Sara från igår för lite frukost och kaffe på ett mysigt café i närheten. Kommer säkert bli kul!

Jag är helt slut efter dagen, haha. När man inte är van vid att ta hand om barn hela dagarna, så blir man jäkligt trött på kvällen. Men det är så det ska vara, då har man haft kul!




Mina nya fina, rosa pyjamasbyxor. VS, 34 $



Tre par stringtrosor som fanns i en miljon färger, 30 $ för 3 st



Väldigt avslappnad outfit idag, vi har gått mycket. Koftan är från Gina Tricot. Där får ni förresten se liiite av rummet. Bakom är en del av garderoben. Och visst är tapeten fin?



Kram på er, nu ska jag mysa ner mig i sängen och titta på teve!


Kommentarer
Postat av: Lollo

Älska tapeten ja!



Vad skönt att du är nöjd! Känns ju inte annat än underbart att höra det.

Vad kul att du nyss har kommit dit! Ska fördjupa mig i din blogg lite nu ;)

2009-10-06 @ 18:34:17
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test