GÅRDAGEN

God morgon!

 

Jag skulle in och skriva ett inlägg igårkväll, men såklart var blogg.se avstängt mellan 00-04 svensk tid, och jag pallade inte att vänta så länge. Men nu ska ni få höra om gårdagen!

 

Jag jobbade bara två timmar under morgonen. Vid halv elva mötte jag upp Angelica som hade tagit tunnelbanan hit från Port Authority. Vi gick hem till mig och satt i mitt rum och pratade en stund. Vid 12 var jag tvungen att ha ett möte med min värdmamma och Jan, min counsler. Man måste träffas efter några veckor för att se att allt funkar bra och så, och det gör det ju!

 

Vi var klara vid halv två typ, stackars Angelica fick vänta snällt på mitt rum. Men jag tror hon klarade sig bra!
Vi drog ut direkt och gick först till Union Square för att luncha. Vi åt på ett ställe som heter Toasties, ett mysigt litet lunchställe som har ganska mycket att välja på.

 

Efter lunchen gick vi vidare till en kostymaffär som ligger på Broadway. Vi gav oss fan på att vi skulle hitta varsin kostym tills på lördag och efter någon timme var vi äntligen klara. Det är lite slampavarning på dom, men det gillar vi! Haha. Ni får se vad vi hade på oss på lördag! :)

 

Efter att Angelica hade varit och kissat på Starbucks vid Union Square såg vi en liten rosa typ minivan stå utanför med en del folk runt den. Vi trodde det var en fotografering eller någonting och ville bara titta vad som hände. Vi gick fram till ett par tjejer som höll i några ballonger och vi frågade vad som hände. Det visade sig att Mary-Kate och Ashley Olsen var där och promotade för deras nya klädkollektion. Så vi gick fram och tog varsitt kort med dom, lite kul! Lite kul att vi träffade just dom, eftersom jag och Angelica har snackat mycket om programmet Fullt Hus som de var med i när de var små.

Vi åkte sen vidare med tunnelbana till Central Park och bara gick runt och tittade. Det är helt otroligt vad vackert det är där nu med alla gula löv och den fina solen! Vi tog lite bilder, tittade på ett gäng killar som dansade och andades in helium från ballongerna och spelade in roliga filmer, haha! :)

Vi gick också till Rockefeller Center och kollade på folk som åkte skridskor. Dit måste jag bara snart och testa åka lite. Jag kommer vara som bambi på hal is, men det finns nog värre förhoppningsvis. ;)
Vi såg världens skönaste dam som vid ett hörn av isen och dansade och gjorde framträdanden till musiken framför en spegel typ. Vi spelade in det, jag ska be Angelica skicka den videon!

Angelica åkte hem vid typ 20.30 och jag åkte hem, tog det lugnt och försökte sova relativt tidigt. Men det gick verkligen inte, jag hade en konstig känsla under ett par timmar. Det kändes som att man har ett lyckorus ni vet, när hjärtat slår snabbt och magen pirrar. Skitkonstigt!

Nu ska ni få se bilderna från igår:


Mary-Kate, Ashley (tror jag) och jag







Det var helt otroligt vacker i Central Park igår!



Mysiga Rockefeller Center


Jag har massa roliga videos att visa er, men jag hinner inte lägga upp dom nu. Nu ska jag till gymmet och sen möta upp Sarah för en fika!

 


Kommentarer
Postat av: sis

Vilka fina bilder:)

2009-10-27 @ 20:02:42
Postat av: Emma

Om hemlängtan blir alltför stor kan du ju alltid ta en svensk fika... http://www.fikanyc.com/

Inte som George´s eller Clara´s direkt, men det kanske funkar ändå ;)

Haha.

Ha det underbart!

Kram Kram

2009-10-27 @ 22:27:32
Postat av: emma

FY FAN vad mysigt det ser ut i parken! :D Dom har ju spelat in massa filmer i den parken med ;)

Är grymt avis på dig ska du veta! :)

btw, inte för att skrämma dig, men dom symptomen du har är väldigt lik svininfluensan. Men de är säkert inget farligt! Hoppas du blir bättre snart iallafall! Saknar dig!

kom förövrigt och tänka på när vi jämt satt och kolla på tarzan och sjöng med i den där låten, hah! Puss och kram :)

2009-10-28 @ 22:38:35
URL: http://emmaaxell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test