KOMMENTARSSVAR

Jag tänkte börja med att svara på de flesta av kommentarerna här istället så det är lättare för er att se. Annars är det ju lätt att missa att jag har svarat er som inte har blogg längre bak i arkiven.


Från inlägget "TIIIIIIIRED"


Postat av: linda


hejhej! skummläste igenom din blogg som hastigast! härligt du verkar ha det! Nu är det så här att i januari ska jag också börja som au pair på manhattan, vi kanske kan höras av? vart på manhattan bor du?



Svar: Hej Linda! Vad kul att du också ska jobba som Au Pair i New York, jag lovar att du inte kommer ångra dig! ;) Ja, det är klart vi kan höras av. Det är alltid kul att träffa någon från ens eget land! Jag bor nära Union Square Park om du vet var det ligger? Vart ska du bo? Kram!

 


Postat av: Emma & Ellen


Heeeeej gumman! Hoppas du har det underbart. Verkar ju så, hur kan man ha tråkigt i NYC liksom? ;)
Såå, när får vi girls komma och joina dig för en utgång på manhattan? Vi vill ju också leva i en dröm!! :)
Ha det bäst, vi saknar dig.
Puss och Kram


Svar: Heeeej älsklingar! Vad kul att ni skriver, jag saknar er massor! Jag har det hur bra som helst, det har blivit en hel del shopping och strosande på Fifth Avenue. :) Familjen är underbar, jag känner mig som hemma här!

Haaaallååå, ni är välkomna anytime! Kom hit nu så kör vi en riktig jävla utgång som bara vi kan! Älskar er, hoppas ni mår bra, PUSS! <3


Från inlägget "BUSY DAY"

Postat av: Karolina

Hej!
Jag hittade din blodd idag. Jag har äntligen bestämmt mig för att bli au pair, jag vill till manhattan, älskar new york. Min fråga till dig är om du åkte med organisation och i så fall med vilken? hur hittade du din familj? tacksam för svar =) med vänliga hälsningar


Svar: Hej Karolina! Vad kul för dig, detta är verkligen en fantastisk stad. Ja, jag åkte med en organisation. Den heter Skandinaviska Institutet (Au Pair in America i USA). Jag hittade min värdfamilj med hjälp av dom, de skickade ut min ansökan till de familjer som de trodde skulle kunna passa mig så fick de skicka ett mail till mig och de var intresserade. Det som är bra med SI är att man får välja sin egen familj (det får man inte med tex. Cultural Care) så jag kunde bara enkelt skicka ett "tack, men nej tack"-mail till de familjer som jag helt enkelt inte var intresserad av. Den familjen som jag är hos nu var nog den sjätte som hörde av sig och det kändes rätt direkt. Så mitt tips är att följa din magkänsla, då kan det oftast inte gå fel. Lycka till, och hör av dig när du kommer till Manhattan så kan vi kanske ses! :) Kram


Kommentarer
Postat av: linda

hej igen! jo jag vet ungefär vart det ligger, själv ska jag bo på upper east side. Du kan väl maila mig: lindaanybeerg@ hotmail. com och berätta lite till så har jag några mer frågor också :D

2009-10-16 @ 12:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test