SHOPPING!

Hej!

 

Jag är nyss hemkommen från en shoppingrunda på något shoppingcenter bara 5 minuter härifrån med Elin, Nathalie, Zarah och Angelica. Men eftersom vi försöker anpassa oss till den amerikanska kulturen så passade vi självklart på att få skjuts till centret! Det tog typ 2 min med bilen, så jäkla onödigt men så jäkla kul! ;)
Jag inskaffade mig en skinnväst typ och ett par skitsnygga skor från Forever 21 (som jag för övrigt äääälskar!) och lite presenter till barnen. Pojken ska få Lego och flickan ska få en jättesöt, ultramjuk nalle. Föräldrarna ska få lite godis från min hemstad, Mullsjö, nämligen Ryforskolor! Jag hoppas de kommer tycka om dom, annars äter jag upp det! ;)

 

Jag har det bra här på orientationen i Stamford. Stamford ligger ungefär 45 min - 1 timme från Manhattan, så jag har nära och bra till min värdfamilj.

Idag kom Röda Korset och informerade oss om barns säkerhet och hur man gör CPR och sånna där saker. Jag lärde mig otroligt mycket! Dagarna är fullspäckade här och man känner verkligen av det i kroppen. Jag har ju oturligt åkt på en riktig förkylning direkt när jag kom hit, så nu sitter jag här med en snörvlande näsa och lite feber. Jag hoppas det värsta går över tills imorgon, då ska jag ju träffa familjen! :)

Jag är faktiskt väldigt nervös inför imorgon. Kommer det bli pinsamt? Vad händer om dom inte tycker om mig? Kommer barnen tycka om mig? Det är typ sånna saker jag går runt och tänker på.
Men det bästa är egentligen att ta det lugnt och vara sig själv, mer kan man inte göra! Samtidigt längtar jag verkligen att träffa hela familjen, det ska bli så himla kul!

Klockan är typ 22.30 här nu och jag ska snart sova. Det kommer bli en låååång dag imorgon, så jag måste vila och hoppas att förkylningen blir lite bättre tills imorgon!

Tänker på er alla där hemma, saknar er!

Puss

 


Kommentarer
Postat av: Emmie

Det kommer gå bra, lycka till! :)

2009-10-01 @ 11:43:26
URL: http://madebyemmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test