13 DAGAR KVAR!

Nu är jag äntligen klar med alla visumpapper och kan slappna av!

Men när det är något så otroligt viktigt som att åka upp till Amerikanska ambassaden känns det alltid som om jag har glömt någonting så att jag inte får det där visumet. Så jag kommer nog dubbelkolla 10 gånger!

 

Sitter just nu och tittar på Grey's anatomy, men ska snart sätta på en rulle. Jag tror det blir Yes Man. Alla säger att den är så bra och pappa sa att han hade den igår. Har precis käkat lite bulgur och sojakorv, var inte alls hungrig egentligen, men jag kände att jag behövde äta något med näring.  

Fan vad skönt det är att vara ledig ett tag. Nu har jag inte jobbat på typ 10 dagar och slappnar verkligen av! Jag känner verkligen stressen rinna av mig och det är underbart att få sova ut varje dag. Jag behöver all den energi jag kan få innan jag åker till USA, för då kommer jag inte ha lika mycket tid över till att slappa! :) Men guuuud vad jag längtar! :D

Nu är det bara 13 dagar kvar!



Jag kommer bo några kvarter från Empire state buildning!


Kommentarer
Postat av: karolina

Hej josefine, hittade din blogg när jag googlade au pair på manhattan. Jag är jätteintresserad av detta och undrar om du reser med organisation och i så fall vilken? mvh. Karolina

2009-09-15 @ 20:15:09
Postat av: Josefine

Hej Karolina!

Ja, jag åker med en organisation. Skandinaviska institutet heter den. Den är hur bra som helst, man får den hjälp man vill ha och det känns verkligen bra. Jag var på väg att åka med Cultural Care, men efter att ha pratat med några tjejer som åkte med dom ändrade jag mig eftersom dom sa att organisationen slutade bry sig efter man kommit till USA. Och på Skandinaviska institutet får man välja sin familj själv, det får man inte på Cultural Care.

Har du bestämt dig för att åka till New York som Au Pair? :)

Kram!

2009-09-16 @ 15:42:07
URL: http://jowssan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test