AVSKEDSMIDDAG

Hej på er!

Jag sitter just nu och skriver en lista över vad jag ska packa ner. Det är så sjukt mycket, hur ska allt få plats i två väskor?!

Igår var det alltså avskedsmiddag med tjejerna hos mig. Vi blev totalt 9 stycken, jag, Johanna, Malin E, Malin A, Hannah, Ellen, Emma, Jonna och Julia. Jag spenderade hela dagen med att handla och laga mat, det blev två tacopajer och pannacotta med hallon!
Mamma var så himla snäll och kom hem tidigare från jobbet för att hjälpa mig, jag skulle inte klarat mig utan henne! Om man försöker göra en deg med hjälp av en smoothiemixer så har man liksom problem. ;)

Alla tjejerna kom vid 18.30 ungefär och vi började äta nästan direkt. Alla tyckte det smakade gott, nästan alla tog två gånger, så jag är riktigt nöjd!
Vi satt och tjatade om allt och ingenting som bara vi kan och timmarna gick väldigt fort. Jag fick lite avskedspresenter, sjuka som vanligt (precis som 18-årsdagen). Jag fick lite tidningar, Hänt nu!, Hästmagazinet (haha, what?) och Slitz. Jag kommer lusläsa Slitz på flyget, verkligen! :D Sen fick jag en väska och en blomma.

När jag satt där vid bordet och tittade på alla vänner kändes allt helt plötsligt så jobbigt. Jag ska vara borta ett år. ETT ÅR! Det är så himla lång tid och allt kommer ha förändrats så otroligt mycket när jag kommer hem, och jag vill bara ha det som det är nu. Med alla hemma i Jönköping. Men samtidigt är jag glad över att alla andra också gör saker, Malin ska ut i Lumpen snart och det vet jag att hon har velat göra väldigt länge och jag är otroligt glad för hennes skull!

Det var lite tårar där ett tag, men annars var kvällen underbar, det var så kul att samla alla en sista gång innan jag åker! Dock kunde inte Jonna eller Isabelle komma igår, så vi ska ta en fika imorgon istället.

Tyvärr blev det knappt några bilder eftersom vi helt enkelt glömde bort det, men här är de få jag tog!





Och såhär såg jag ut igår:


¨
Några av mina fina presenter ;)

 

Älskar er tjejer! Puss


Kommentarer
Postat av: Angelica

hahaha, Det värkar som det går lika bra för oss båda. Jag hade ju iofs riktiga bekymmer med ambassaden. Men det där va riktigt kul.. inte ens jag va så "dum" förlåt.. men det va lite roligt!

( jag har iofs redan 6 visum i passet så jag visste ju hur det gick till innan)



Ja, riktigt skönt med stora barn faktiskt. Norwood är nog ett bostadsområde med bara villor tror jag. sen finns det ju säkert butiker och sånt där med men 10min från huset finns det ett STOOORT shopping mall. tydligen ett av usas största.. Ska ändå bli skönt att bo på utkanten så man får någon form av natur. har ju pool och så så det är skönt. :) du ska bo mitt på manhattan va?

2009-09-24 @ 22:30:28
URL: http://metrobloggen.se/mar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test