CLICK!

God kväll!

Har spenderat kvällen med popcorn, Idol och filmen Click med Adam Sandler som just nu gå på 6:an. Jag tycker den är lite rolig faktiskt, inte en av Adam Sandlers roligaste, det är såklart WATERBOY!!

 

Haha, jag gjorde bort mig big time igår. Jag var ju på den Amerikanska Ambassaden i onsdag och ansökte om ett visum. Dom tog mitt pass och skulle skicka tillbaka det efter ett par dagar (jag fattade inte varför först, trodde dom skulle kolla att det var äkta typ). Jag fick passet redan dagen efter, men inget visum. Igår började jag bli riktigt orolig att jag aldrig skulle få hem det och inte få åka. Så jag ringde upp dit och var riktigt sur. Jag fick prata med en amerikansk kille och han var väldigt trevlig medan jag var mest irriterad. Han tittade upp om den hade skickats eller inte, och det hade den. Sen frågade han:

- Men, har du fått hem ditt pass?

- Ja, jag fick det typ dagen efter, sa jag.

- Är du säker? Har du det i handen?

- Nej, det är hemma hos min pappa och jag är hos min mamma.

- Jaha okej. Men har du kollat i passet? Visumet är ju som en klisterlapp i själva passet.

- Eeeeeehhh, jaha... Det fattade inte jag... Jag trodde det var ett papper som skulle skickas hem!

 

Haha, jag hade verkligen ingen aning om att visumet fanns i passet, ingen har sagt det till mig! :D Jag kände mig faktiskt lite dum där ett tag, killen måste ha trott att jag var en dum blondin eller nått!

Nu ska jag kolla klart på filmen, sen ska jag packa lite mer. 3 dagar kvar nu!



God natt sötnosar, vi hörs imorgon!


Kommentarer
Postat av: Angelica

jo ,men lite kul va det! Jag va och reste runt själv i asien hela förra vintern så då drog jag på mig ett och annat visum :)



Okej, gött! då vet du att det lär va fullt i erat gästrum varje helg. haha



Okej, bergen heter "området" eller vad det kallas där Norwood ligger. haha, så dom är riktiga storstadsråttor alltså :) jag gillar också storstan. men jag menar ibland blir ju sthlm för mycket tänkt dig då en stad som är 15ggr större typ! blir nog lite jobbigt till slut. Men men vi får se. Japp det får du :)



Hur går det med din packning? Jag har hittat min platttong nu iaf så jag är glad. känns som jag vet vart jag har allt jag behöver nu. bara helgen kvar och en massa hejdå :( ursch!

2009-09-25 @ 01:12:44
URL: http://metrobloggen.se/mar
Postat av: sis

Happy Gilmore är ju bäst!

2009-09-25 @ 09:01:10
Postat av: Emmie

haha,jag tror jag har ringt hur många gånger som helst och frågat saker. Som jag senare insåg var ganska uppenbara :) Jag vill komma i närheten av New york eller Washington. . . Vi får väl se :) Är det inte svårt att välja ut vad man ska ha med sig? ;O

2009-09-25 @ 09:37:52
URL: http://madebyemmie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test