ENOUGH IS ENOUGH

Jag är så ledsen, sviken och förbannad på en och samma gång.

Jag har en vän hemma i Sverige, hon och jag var väldigt tajta innan jag åkte hit och jag tänkte på henne som en av mina bästa vänner.

Vi bestämde i November-December någon gång att hon skulle komma hit och resa med mig under min resemånad i Oktober. Vi sa att vi skulle börja planera snart vart vi skulle åka, budget osv. Jag har redan planerat massor av vilka ställen jag skulle vilja åka till och tänkte sen fråga vart hon ville åka.
Men hon slutade höra av sig, jag glömde min mobilladdare i Sverige så jag har inte kunnat messa henne så jag har försökt på FB istället. Men tror ni hon svarar? Nej då. Eller jo, förlåt, hon svarade en gång för någon vecka sen i stil med "Hej gumman, jag har inget internet så jag har inte kunnat se dina meddelanden. Saknar dig! Puss". WOW, vi har inte pratat på typ 4 månader, tack för svaret!


Nu såg jag att hon planerar att flytta till London i höst för att jobba. Det här är så JÄVLA typiskt denna personen så det är inte sant. Jag vet inte hur många gånger vi har planerat saker som inte blir av. Hon skulle egentligen åka som au pair. Gjorde hon det? NEJ. Vi skulle egentligen flytta ihop i 3:an. Gjorde vi det? NEJ. Och det finns massor av småsaker som rinner ut ur sanden hela tiden.

Hon och jag är väldigt olika, för när jag säger att jag ska göra någonting så gör jag det. En sådan person är hon tydligen inte.

Men det som gör mig så jävla ledsen är inte att hon inte gör sakerna hon säger att hon ska göra, det är att hon är så jävla respektlös. Här har jag gått runt och trott i 5 månader att hon ska resa med mig hela resemånaden, och får läsa på FB att hon ska flytta till London. Hur jävla schysst är det på en skala? Vad fan ska jag göra nu? Jag måste hitta någon annan att resa med och det är inte det lättaste. Många jag känner här är au pairer och nästan alla har kommit på olika datum så det går ju inte resa tillsammans.

Jag kan ju fan inte resa ensam, det går bara inte. Jag är så jävla ledsen och sårad så jag skakar just nu. Såhär gör bara inte en så kallad vän, börjar planera saker bakom ryggen på en.

Jag har fan inga äkta vänner känns det som, jag har inte pratat med mina vänner en enda jävla gång på Skype på 7 månader. Är inte det helt sjukt? Jag vet inte hur många gånger jag har bett dom att skaffa det. Men jag tänker fan inte tjata mer.

Fy fan vad jag känner mig naiv och dum just nu. Klart som fan att man inte kan lita på henne!

Kommentarer
Postat av: Emelie

nähmen... Fy fan vad tråkigt! Om du vill prata om det finns jag här.



Jag är din RIKTIGA vän



love u!

2010-04-20 @ 21:21:46
URL: http://emeliekisch.blogg.se/
Postat av: emma

Hahha, jaa jag tycker allt jag fick till den! :D



Tråkigt det med resan.. Hade mer än gärna följt med, men har ju Harry och tror inte jag kommer få ihop tillräckligt med cash till det.

Saknar dig! Puss

2010-04-20 @ 23:28:37
URL: http://emmaaxell.blogg.se/
Postat av: fanciful

tråkigt.. men då vet du nu vilka som är dina "riktiga" vänner. om det ens finns såna.

jag hade inte bangat på en resemånad alltså, typ min dröm.

2010-04-23 @ 20:39:25
URL: http://fancifuls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test