KOMMENTARSSVAR

Från: Linnea
hej! hittade precis din blogg och har hunnit läsa rätt mycket :)

har någrafrågor för ja mailade faktiskt skandinavian institute precis ang. au pair.

1. är de möjligt å bli au pair i nyc även om man inte har körkort?
2. din kompis sara, åkte hon också via SI eller vilken förmedling tog hon och var hon nöjd?
3. i nyc verkar alla åka limmo som taxi, är det typ gratis pr eller vad kostar det?

kram!!

Svar: 1. Nej, det är inte möjligt att bli au pair i USA om du inte har körkort. Alla lagliga organisationer kräver att man har körkort oavsett var i landet du hamnar.

2. Sarah åkte genom Au Pair Care tror jag det heter, är inte helt säker, och hon är nöjd!

3. Haha, det är inte så att limos funkar som taxi, om man känner rätt människor så får man åka med ibland!

Från: Anna
Låter härligt med en fullspäckad helg :) Åker till Manhattan nästa vecka och stannar i 6 dar, och undrar om du som bor där har några tips? Typ restauranger, shopping, sevärdheter osv. Gärna vad man kan skippa att göra också. Skulle vara jättesnällt om du orkade ta dig tid :)

Svar: Jag har tänkt att göra en New York- guide snart, ska bara försöka sätta mig ner och skriva den när jag har tid!

Från: Madeleine
Hej! Jag har precis kommit till New York för att vara au pair hos en familj som bor på Manhattan, kanske du har lust att ses och ta en fika, visa mig runt eller så? Skicka gärna ett mail :) ha det toppen!

Svar: Självklart vill jag det! Jag mailar dig.






Kommentarer
Postat av: Emma

Jossan, in med dig på facebook, har skrivit ett meddelande ju! :)

2010-08-30 @ 19:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test