THE ATTACK OF THE BEAR

I´m aaaaalive, I promise!

Vi är nu uppe i huset och har varit det sen fredags eftermiddag. Idag har vi åkt till den stora Farmers Market och köpt massa gott, lekt i poolen och chillat.

Nu ikväll sprang jag typ 4 km, riktigt skönt! Men det jobbiga är att jag jämt inbillar mig att det ska komma en björn och attackera mig. Det var nämligen en björn här vid huset när vi inte var här och rotade (läs: öppnade alla påsar över hela gräsmattan, inklusive Malas äckliga blöjor!!) för ett par veckor sen, så då måste den ju bo här någonstans.

Jag tänker fan inte träffa på en till björn, det räcker med en gång! För er som inte vet så träffade jag och Foxie på en björn när vi var ute och sprang i skogen i Mullsjö för ett par år sedan, jag har nog aldrig sprungit så snabbt i hela mitt liv kan jag säga!

Nu ska jag kolla lite på tv och sen sova, är sjukt trött. En sak som är bra är att den kursen som jag läser avslutas den 8:e. Jag trodde den sista dagen att lämna in alla uppgifter var på måndag. SCORE!


Jag är alldeles för ful just nu för några kort, så jag bjuder på ett annat då jag ser lite bättre ut iallafall!


Kommentarer
Postat av: Aaron

Hi Josefine! It's a good idea to be careful in bear territory. I remember a woman earlier this year in Wisconsin, I think it was the Manitowoc zoo if I remember correctly, got her finger bit feeding the bear 'bugles', haha, those corn snacks, not funny I guess, but it resulted that she had been drinking and ignored the barriers. I've never seen one in the wild, but at dusk two weeks ago, I thought I saw a bobcat or mountain lion, I don't know what it was for sure, but I quickly turned around and went the other way, haha.

Hope all is well and you're having a good summer, I bet it is hot there and well it's good for swimming at least.

Hug from Aaron,



p.s. I would send a 'bear hug', haha, that's what they call a big, strong hug, but it's not a good time then right now

2010-08-02 @ 21:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test