PRATA OM DET

Jag hittade för ett par veckor sedan en sida som heter prataomdet.se.

Jag har spenderat timmar till att bara sträckläsa alla dessa ändlösa historier om tjejer och killar som har gjort saker som de egentligen inte har velat göra för att de var för rädda, kände sig pressade, var för trötta/fulla för att säga nej osv.

Den där gråa zonen är svår och skrämmande. Jag har haft många upplevelser som definitivt är på gränsen till inte okej, och det har påverkat mig otroligt mycket. Varför sa jag inte nej? Varför gjorde jag någonting jag egentligen inte ville göra? Vad var det egentligen som fick mig att göra det? Pressen från andra?

En sak till er unga tonåringar där ute som kanske känner sig pressade för att skaffa kille och ha sex eftersom "alla andra har det" (vilket inte är sant!) så vill jag bara säga att snälla, SNÄLLA, gör ingenting ni inte vill! Det är inte värt det att göra någonting bara för att få en högre status eller för att någon tjatar på dig för att få det dom vill, jag lovar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test