KOMMENTARSSVAR

Nu var det ett tag sen jag svarade på frågor som ni skriver, och jag har fått en del.


Postat av: annatherese

Åh, du förstår inte hur avundsjuk jag är på dig!
Jag önskar att jag var äldre, och kunde vara i New York också. Jag var där på semester sommaren 08, och jag trivdes så otroligt mycket.

Kan du inte göra ett inlägg med bilder och text om dina favoriter i NY? Allt från bästa butiken till bästa juicen osv?

XX anna


Svar: Hej! Självklart kan jag göra det. Men jag känner att jag vill lära känna denna staden lite mer innan jag gör det, jag har en del smultronställen som jag älskar men inte tillräckligt enligt mig. Men jag och Sarah har bestämt oss för att upptäcka mer restauranger, fik och affärer nu så det kommer säkert en "guide" om en månad eller något! Kram

Postat av: ina

hej
jag funderar på att åka som aupair till new york..undrar om du skulle kunna ta kontakt med mig, typ skicka ett mail, så jag kunde få höra mig lite för?
tack

ina


Svar: Hej! Det är klart jag kan göra det. Mailar dig senare ikväll så kan du ställa alla frågor du vill! Kram



Postat av: Angelica

Vad va det för sida.. försökt söka på nandovision.com men det kommer up nada.. vad fan står det lixom.??


Svar: Det var hans my space-sida tror jag, han har massa album där. Men det kortet är inte från den festen som vi var på, han var fotografen på festen ovanför oss. Hahahaha! Vi smög upp dit eftersom Amanda ville hitta en tjej som är med i The City som var där! :D


Postat av: fia

Åhh.....vad söt. Vet du vad han ska heta? Ha det fortsatt bra i USA. Bra blogg också ;)
Kram Fia


Svar: Ja visst är han underbar! Jag har ingen aning om vad han ska heta, Lotta och Peter är lite sega när det gäller sånt ;) Men jag skriver när jag vet. Tack så jättemycket!

Postat av: Elin

Buttermilk, TACK! Trodde inte att det fanns här, måste genast försöka få tag i det :D thanks!


Svar: Nemas problemas! Sarah (som jag hittade filmjölken hos) sa att det bara finns en sort som är god, de andra smakar för mycket salt. Fast nu sa hon att den goda bara går att köpa på Zebars. Jag vet inte om det finns ute i Jersey?

Postat av: Angelica

Vad tyckte du om filmen jossan?? Med titanic crew?? Jag tyckte den sööög!! Buhu :(


Svar: Haha, jag måste faktiskt hålla med. Den var jävligt lam. Jag som hade så höga förväntningar när Kate Winslet och Leonardo DiCaprio äntligen återförenades!


Postat av: Anonym

jag har också bestämmt mig för att vara au pair i usa. Jag är väldigt inne på att ta cultural care , men varför ångrade du dig och inte tog cultural care? jag gillar din blogg jättemycket förresten:)

Postat av: malin

ja varför valde du bort cultural care?


Svar: Hej! Ja, jag var som sagt på väg att åka med Cultural Care. Men jag ångrade mig efter tag eftersom jag pratade med ett flertal tjejer som hade åkt genom dom och inte fått den hjälp de behövde. Några hade till och med åkt till flygplatsen den dagen de skulle åka och bli tillsagda att de inte alls hade en biljett som väntade.

Efter jag hade gjort lite research bestämde jag mig för att åka med Skandinaviska institutet (Au Pair in America) och jag har inte ångrat mig en sekund. Jag fick den hjälp jag behövde med allt, fick snabb respons av familjer och hamnade hos en underbar familj! Vad mer kan man begära?

Hoppas svaren duger, annars får ni fråga igen! ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test