LITE FÖR SPONTAN KANSKE?

Hoooola!

Nu är jag äntligen hemma efter många timmar på stan. I förmiddags åkte jag som sagt till Brooklyn för att kika i lite Second hand affärer.
Jag hade prydligt skrivit ner alla adresser på ett papper med min finaste skrivstil och tog med mig min Manhattankarta som visar alla tunnelbanor.

Det här blir hur bra som helst tänkte jag, Brooklyns gator måste väl vara som Manhattans, alltså hur lätt som helst att hitta!

Så jävla fel jag hade. För det första råkade jag ta expresståget som åkte förbi stationen jag skulle av på egentligen. Jag tänkte att, äh, jag kan väl gå en bit, det är ju som sagt inte så stort.

När jag kom ut ur stationen gick jag och kollade efter lite avenyer och gator som jag kanske skulle kunna känna igen. Jag gick runt i en halvtimme och var så jävla säker på att jag kunde hitta rätt. Efter en halvtimme gav jag upp och frågade någon om hjälp. Hon pekade åt något håll och sa "It should be that way". ÅH, TACK!

Efter ytterligare en halvtimmes letande gav jag upp och tog tunnelbanan tillbaka till kära Manhattan igen. Där vet jag iallafall vart jag är! Brooklyn får bli en annan gång då jag har en kompis och framför allt en KARTA med mig. Ibland är jag nog lite för spontan!

Resten av eftermiddagen spenderades i Lower East Side i ett antal Second hand butiker. Det fanns mycket söta saker, men inte något som föll mig i smaken.
Frustrerad över att inte ha hittat något begav jag mig till kära, älskade H&M. Där hittade jag självklart massor av saker och kom hem med en långklänning, ett par assöta spetsshorts och ett bälte!

Jag ska aldelles strax ta kort på kläderna, så länge får ni nöja er med ett par bilder på mig från idag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test