THE WEEKEND

Helgen var otroligt rolig!

Under fredagen mötte jag upp Sarah och Erica vid en radiostation i Midtown. De skulle prata i radio och gjorde det en stund. Jag tyckte det var lite B, men det var kul att se hur allt funkar!
Vid 22.30-tiden drog vi till en rooftop bar som jag inte minns namnet på. Där mötte vi upp Josef, Makke och deras kompisar. Vi stannade i en timme ungefär innan jag och Sarah drog vidare till Empire Hotel, en annan skitcool rooftop bar. Där mötte vi upp Daniel och han vän Danny och festade loss med dom. Det blev mycket dans, drinkar och bråk med en äcklig tjej i kön till toan.
Senare på natten sprang vi runt bland massa olika ställen och kom inte in, fråga mig inte varför för det har faktiskt aldrig hänt innan. Vakterna måste ha haft en dålig dag!

Lördagen började med middag med Sarah på någon restaurang. Efter det tog vi en taxi till Hudson Terrace där det var 17:e Maj-fest. Det var kul, mycket folk! Men jag och Sarah var sugna på att träffa Daniel och Danny, så vi begav oss till en annan klubb. Nu kommer jag inte ihåg vad den heter bara för det (I blame it on the alcohol). Sen sprang vi runt lite överallt, det börjar bli min och Sarahs grej nu för tiden! ;P


Fredagens outfit


Jag och Saaaaarah!


Vi skulle jämföra vem som har längst tunga


Jag tror Sarah vann...


Josef och Sarah på Hudson Terrace i lördags


Jag körde på mittbena!


Haha, jag har träffat den här killen några gånger ute. Han är alltid lika hög och dansar alltid lika galet. Jag måste få det på film någon dag! :D Hans familj kom förresten på Photoshop, så han har nog lite pengar på kontot ;) Brudar, HE´S ALL YOURS!


Sarah var glad över sina två drinkar!



Nu ska jag alldeles strax börja jobba, vi hörs senare!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej! jag har tänkt åka som au par till hösten och undrar vilkan förening du åkte med? så svårt att veta vilken man ska välja. Jag hade velat vara new york också men oftast hamnar du så hmla långt utanför och då känns det mindre kul. Hur länge ska du vara kvar? :)

2010-05-18 @ 16:41:26
Postat av: Josefine

Hej! Jag åkte med Skandinaviska Institutet. Det spelar nog inte så mycket roll vilken organisation du åker med, man har nog mest tur om man kommer till en familj på Manhattan! :)

Mitt år är slut den 28:e September, sen ska jag resa i en månad med mina vänner!

2010-05-19 @ 00:03:18
URL: http://jowssan.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag har också tänkt åka med dem, håller på och fixa med alla ansökningsgrejer, sååå mycket bara. Ja man vill ju hamna på Manhattan! Du vet inte om din familj eller någon annan kompis i New york behöver au pair efter ert år är slut :)? Tänkte att man isf kanske kunde skicka in sina ansökningar drekt till familjen också. Tack för ditt svar!

2010-05-19 @ 10:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test