MEMORIES

Jag har spenderat 2 timmar med att titta tillbaka i mina arkiv i den här bloggen.

Jag har skrivit sedan Maj 2007, alltså 3 år. Det är helt otroligt hur mycket jag har förändrats, både som person och utseendemässigt.

Jag kan summera mina senaste år såhär:

- 2007 var jag en mycket förvirrad tjej som inte visste vem jag var eller vad jag ville. Jag mådde väldigt dåligt över ett bad break up och aggressionerna i min kropp var inte att leka med.

- 2008 var ett väldigt jobbigt år för mig samtidigt som det var det bästa någonsin. Jag flyttade hem till pappa för att min psyke inte klarade av att bo hos mamma längre. Jag mådde jäkligt dåligt över många olika saker, nu när jag tänker efter så förstår jag inte hur jag ens klarade att gå upp på mornarna.
Det var också året då jag åkte utomlands med tjejkompisarna för första gången, till Sunny Beach. Världens roligaste resa!

- 2009 var det roligaste året hittills! Jag och Johanna hade en modevisning som projektarbete, jag och 3 tjejkompisar åkte till Tunisien, balen, studenten, körkort, åka till USA i September. Mycket roliga saker helt enkelt!


Nu sitter jag här, år 2010, och funderar på vart jag förlorade mig själv. Sedan jag flyttade hit har jag stängt av mina känslor så gott jag kan. Det gör helt enkelt för ont att känna. Visst, det har funnits stunder då det skalet har gått sönder och jag har ringt min syster i panikgråt, men överlag har jag varit en otroligt kall och känslolös människa.
Det skrämmer mig. Jag vill inte bli en sådan person som inte har någon passion här i livet och bara glider med på en räkmacka hela tiden. Jag vill hitta något jag brinner för och köra på som om det inte fanns någon morgondag.

Jag vet att jag är en väldigt självständig och driven människa, annars skulle jag aldrig sitta här i mitt rum på Manhattan. Men just nu känns det som att jag inte kan hitta något som inspirerar mig och som gör att det känns som att jag verkligen lever!

Jag ska hitta tillbaka till mig själv igen, och jag ska börja med att skriva dagbok igen!
Puss och godnatt.


Jag och älskade Hannah i Sunny Beach 2008

Kommentarer
Postat av: Emeliek

Du är den bästa personen som finns! Glöm aldrig det! looove u! pusssssss

2010-05-25 @ 09:33:13
URL: http://emeliekisch.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hej Josefine!



Jennifer heter jag, och jag är en 21 år gammal tjej från Norrlands inland. Jag bor och pluggar för tillfället i Umeå, på Handelshögskolan. Jag är en driven tjej som vill klättra högt på karriärstegen - men inte än! Efter två års studier känner jag mig kvävd och vill att min livsgnista ska få komma fram igen. Jag känner igen mig i det du skriver i dett inlägg.



Du bor alltSå på Manhattan som au pair? Jag är otroligt sugen på just N.Y.. så vilken tur att jag hittade din blogg! Du kanske kan ge mig några tips? :)



Min mail är [email protected] (bloggar inte längre) och det vore jättekul att får ta del av dina tankar!



Må gott, hälsningar Jennifer

2010-05-25 @ 12:48:24
URL: http://ekonomjennifer.bloggplatsen.se
Postat av: Jennifer

Hej Josefine!



Jennifer heter jag, och jag är en 21 år gammal tjej från Norrlands inland. Jag bor och pluggar för tillfället i Umeå, på Handelshögskolan. Jag är en driven tjej som vill klättra högt på karriärstegen - men inte än! Efter två års studier känner jag mig kvävd och vill att min livsgnista ska få komma fram igen. Jag känner igen mig i det du skriver i dett inlägg.



Du bor alltSå på Manhattan som au pair? Jag är otroligt sugen på just N.Y.. så vilken tur att jag hittade din blogg! Du kanske kan ge mig några tips? :)



Min mail är [email protected] (bloggar inte längre) och det vore jättekul att får ta del av dina tankar!



Må gott, hälsningar Jennifer

2010-05-25 @ 12:51:18
URL: http://ekonomjennifer.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test