DAG 1 - PRESENTERA MIG SJÄLV

Jag heter Josefine och jag har precis fyllt 20 år. Det är något som jag har haft lite ångest för, när man inte är tonåring längre kommer man inte undan med lika mycket saker, haha.

Jag kom för ett litet tag sedan hem från New York efter att ha bott och jobbat där i ett år. Jag jobbade som au pair hos världens bästa familj på Manhattan. Jag trivdes så otroligt bra och ville verkligen inte åka hem, men jag kände att jag var klar med au pair-grejen. Men en av de jobbigaste sakerna jag gjort i mitt liv var att lämna min andra familj i NYC.
Men lyckligtvis planerar jag att flytta tillbaka dit snart!

Annars så har jag en konstig men kärleksfulls familj. Mamma, pappa, min storasyster och min lillebror. De betyder allt för mig! Jag har också världens bästa vänner som är lite utspridda i världen. Jag har min Jkpg och Mullsjö-brudar som finns där i vått och torrt som jag vet aldrig kommer svika mig, sen har jag vänner i NY, Christina som bor i Österrike och Sarah som bor i Linköping.

Om jag skulle beskriva mig själv så skulle jag nog säga att jag är beroende av närhet och en ensamvarg på samma gång. Jag klarar inte av att vara ensam länge och blir uttråkad väldigt lätt, men om jag inte får mitt space så blir jag lätt irriterad och stänger in mig i mig själv.
Ingenting är vitt och svart när det gäller mig, jag kan vara världens gladaste en sekund när jag helt plötsligt börjar tänka på saker jag inte borde göra och blir ledsen. Men det är väl så tjejer funkar antar jag!

Annars älskar jag livet för det mesta och har många planer jag vill genomföra innan jag dör! Resa, plugga, vara i ett seriöst förhållande, få barn och få ett drömjobb är högst upp på listan!




♥ Dag 1 – Presentera mig själv.
♥ Dag 2 – Min första kärlek.
♥ Dag 3 – Mina föräldrar.
♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.
♥ Dag 5 – Vad är kärlek.
♥ Dag 6 – Min dag.
♥ Dag 7 – Min bästa vän.
♥ Dag 8 – Ett ögonblick.
♥ Dag 9 – Min tro.
♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
♥ Dag 11 – Mina syskon.
♥ Dag 12 – I min handväska.
♥ Dag 13 – Den här veckan.
♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
♥ Dag 15 – Mina drömmar.
♥ Dag 16 – Min första kyss.
♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.
♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.
♥ Dag 20 – Den här månaden.
♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.
♥ Dag 22 – Det här upprör mig.
♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.
♥ Dag 25 – En första. 
♥ Dag 26 – Mina rädslor.
♥ Dag 27 – Min favoritplats. 
♥ Dag 28 – Det här saknar jag.
♥ Dag 29 – Mina ambitioner.
♥ Dag 30 – Sju sanningar.

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej! Jag ska åka som au pair och min dröm är att hamna på Manhattan! Vilken organisation åkte du med? Tänkte åka med cultural cair men tror inte dom har familjer på Manhattan...

Kram!

2012-02-08 @ 21:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test