KOMMENTARSSVAR

hej josefine!

för det första, jättefin blogg!
för det andra så undrar jag hur du gick till väga för att bli au pair i usa? jag vill verkligen också bli det men det är så svårt att veta vart man ska börja. har kollat runt lite på nätet men det är svårt att avgöra vilka sidor som är seriösa och vilka som inte är det. jag kollade runt i din kategori utifall du hade skrivit något om det, men hittade inget. så länka gärna om du har skrivit något, bara att jag har missat det eller maila mig gärna!:)

tack på förhand:) /evelina

Svar: Hej Evelina, tack så mycket!!
Jag har svarat på några frågor i kategorin "Kommentarssvar" om Au Pair-livet, lite om varför jag valde Skandinaviska Institutet och sådär.
Men i korta drag så är det bara att kolla upp alla organisationer (de största är Skandinaviska Institutet och Cultural Care) och fråga runt hur gamla au pairer har upplevt att åka med de organisationerna. Jag rekommenderar verkligen SI för att de hjälpte mig med hela processen innan med ansökningarna, hitta den rätta familjen, åka till Amerikanska ambassaden osv. Och om du är intresserad så ring och hör med dom hur allt funkar, de kommer med all säkerhet förklara hur allting går till.
Lycka till med ansökningen, du kommer inte ångra dig! :) Många kramar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test