KOMMENTARSSVAR

Hej hej!
Jag heter Nina och jag funderar på att åka som au pair. Jag har snokat runt lite på internet efter information och jag fastnade för din blogg! Haha :) Så nu tänkte jag ställa lite frågor som jag hoppas att du vill svara på :)

Är du nöjd med Skandinaviska institutet? Hur gjorde du för att få ihop 200 timmars barnerfarenhet? Vad läste du för kurs/ämne och på vilken skola?

Har tvekat lite på att åka innan, men din blogg är verkligen inspirerande!

Tack på förhand!
/Nina :)

Svar: Hej!
Ja, jag är väldigt nöjd med Skandinaviska Institutet, de hjälpte mig otroligt mycket med processen innan jag åkte till USA, jag ringde dom jämt med alla frågor som jag hade som aldrig tog slut. Men en sak som var lite dåligt tyckte jag var att kontoret i Sverige aldrig hörde av sig om hur det gick för mig. Jag hade ju min counsler i New York som jag kunde ringa om jag fick problem, men det skulle vara skönt om dom hörde av sig någon gång iallafall! Men jag har bara hört bra saker om SI, så jag rekommenderar dom verkligen!

Jag passade min kusin, en familjeväns barn och tog hand om min lillebror när vi var mindre. ALLT sånt räknas, fatta hur många timmar jag har varit ensam med min lillebror? Det räknas som att jag tog hand om honom eftersom han är yngre, så jag tror vi skrev 1000 timmar bara på honom, haha!

Jag läste en kurs online eftersom jag själv ville styra när jag skulle plugga. Det var UCLA som anordnade en kurs om litteratur och Amerikansk historia. Den kursen var sjukt jobbig eftersom jag kom efter ibland, men jag fick riktigt bra betyg (97%) så jag är nöjd! Men om ni har chansen så tycker jag ni ska gå en kurs på ett college, då kan man ju träffa nya vänner och sådär.

Om ni har mer frågor, kolla först min kategori Kommentarssvar, där har jag redan svarat på många frågor angående att vara Au Pair!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test