UNTIL ONE HAS LOVED AN ANIMAL, A PART OF ONE'S SOUL REMAINS UNAWAKENED





N
är jag och min syster pratade igår berättade hon om en hemsk händelse som skedde i söndags.

Hickstead, den högst rankade hopphästen i världen, ramlade ihop och dog efter att han hade hoppat i en tävling i Verona. Jag såg precis videon och började storgråta. Det fick mig att tänka på Triad, min systers häst som vi alla älskade så mycket, som dog en plötslig död för snart 4 år sedan. Han hade bara somnat in i sin box under natten till den 8:e December 2008.
Det berodde på att någonting hade brustit i honom och det är antagligen fallet för Hickstead också.

Jag kan inte ens tänka mig vad Eric Lamaze (Hickstead's ägare) går igenom just nu, de var bästa vänner och att bara förlora någon så är så otroligt brutalt och ofattbart.

Jag kommer alltid minnas Triad som världens snällaste häst med den starkaste personlighet som fanns. Han var vår lille bög-Trissy som var sig själv oavsett vad. Den morgonen när Emelie ringde mig kommer jag aldrig att glömma och det var en utav de jobbigaste dagarna i mitt liv.

Usch, jag saknar alla mina djur så mycket. Triad, Stampe, Leo och Foxie... De har alla betytt så mycket för mig och jag saknar dom så det gör ont.

Fan, jag sitter här och gråter så jävla mycket, det var någonting med den videon som triggade någonting i mig. Mina djur betyder allt för mig och förgyller mitt liv. Nu vill jag bara ha min Gibson här så jag kan krama sönder honom och borra in mitt ansikte i hans päls. Men jag får vänta tills på lördag... Min lilla älskling!


Jag och Triad


Leo, min älskling. Älskar den här bilden, hans pufflar syns extra mycket <3


Saknar allt mys i soffan med Foxie. Kan fortfarande inte förstå att du är borta...


Älskade lilla Leo lés Qisch när han var bebis. Har ni sett något sötare?



De älskade brorsorna <3


Min snuttepojk som fortfarande finns med oss och kommer vara det väääääldigt länge till! <3


Kommentarer
Postat av: Aaron

Yes that is difficult to bear indeed. When I saw the movie 'the cove' the dolphin trainer's life changed when 'Flipper' his dolphin he had trained, took one last breath, then died in his arms, then he realized that dolphins are 'self-aware' and more intelligent than people thought, and all were deceived by the 'smile' they have all the time, so then he had to work after that moment to free every dolphin in captivity, an industry that he had contributed to, but then realized he was all wrong, they feel much stress when they are not free. Then indeed his soul was awakened. Don't get too sad Josefine or angry, you must remember to balance those things with positive, optimistic things in the world, there is beauty everywhere if one will only take notice of it

2011-11-08 @ 23:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test