LINSSOPPA MED CURRY

Idag tänkte jag bjuda på ett recept som jag fått av min kära mamma. Enkelt och nyttigt, men så himla gott!
 
Du behöver:
 
 
- 2 gula lökar
- 1- 2 vitlöksklyftor
- 1 msk olivolja
- 1/2-1 tsk curry
- 2 tärningar grönsaksbuljong + 1 liter vatten
- 2,5 dl röda linser
- 1-2 lagerblad
- Finhackad persilja
 
1. Skala och hacka löken i små bitar. Fräs löken med oljan och curryn.
 
 
2. Lägg i vatten, buljong, linser och lagerblad och låt soppan koka i ca. 10 minuter
 
 
3. Smaksätt med persilja och ev. lite citronsaft när det har kokat klart.
 
 
4. Bon appetit! Ps. Soppan blir ännu godare om den får stå i kylskåpet över natten. Då blir smakerna ännu bättre när man värmer upp den sen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Aaron

You know what I like girl! Yum, love curry flavor, true it gets better overnight. I'd also like to try your spinach lasagna, maybe you will post the recipe also?

2012-08-09 @ 09:03:35
Postat av: Malin

Det där såg smarrigt ut! De ska jag definitivt prova :D

2012-08-14 @ 12:26:09
URL: http://maalinplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test