THURSDAY WITH MOM

Nu har mamma åkt hem till Sverige igen. Det känns väldigt jobbigt och tomt just nu, det är långt kvar tills vi ses igen i sommar...

Men vi har haft fyra otroliga dagar! Vi har hunnit med ungefär allt mamma ville hitta på, resten får vi ta när hon hälsar på igen (vilket jag hoppas är några gånger under de här 4 åren)!

Jag har ganska mycket bilder att visa er, så vi kan väl börja med torsdagen! Mamma kom hit vid 11-tiden och vi åkte direkt ner till min skola för att jag skulle visa henne hur det såg ut där. Efter en stund gick vi till Soho för att luncha på ett av mina favoritställen - Bread. Otroligt goda mackor har de där!

Efter lunchen åkte vi direkt ner till South street seaport där vi gick på ett museum som jag har varit på innan; Bodies exhibition! För er som inte vet så är det riktiga människokroppar som är behandlade på något sätt så de inte ruttnar. Museumet visar hur kroppen fungerar, olika sjukdomar osv. på riktiga kroppar! Mamma var lika fascinerad som jag, människokroppen är så himla häftig!
Mamma var ganska trött efter några intensiva jobbdagar i Montreal, så på kvällen vi gick och åt på en restaurang ganska nära där jag bor, 5 napking burgers heter den och ligger på 84:e och Broadway om jag inte minns fel.


Man fick egentligen inte ta några bilder på museumet, men vi kunde inte låta bli att ta ett när vi spelade ett spel om vem som var mest avslappnad. Självklart vann jag mot mamma, 4 gånger dessutom! ;)


5 napkin burgers hade huuuur goda veggie burgers som helst. Underbar atmosfär också!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test